Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Fast:
1) Ett icke nedskrivet avtal är inget avtal eftersom parterna kan ha helt olika uppfattningar om vad avtalet innehåller.
2) Även i helsvenska förhållanden kan saker inträffa som innebär att den ena partnern eller dess anhöriga innebär extra utgifter.
3) Vill man inte ha en partner som tigger pengar av en skaffar man sig en ekonomiskt oberoende partner.
4) Tror du männen som skaffar sig fruar från fattiga förhållanden i Asien är några skönheter? Eftersom du behövde berätta att kvinnor som skaffar sig partners från fattiga förhållanden är äldre, fula och patetiska.
5) Rätta mig om du har korrekta siffror men det känns som om antalet män som skaffar sig kvinnor från fattiga förhållanden överstiger vida antalet kvinnor som gör detsamma.
Fast i Sverige föreligger varken en juridisk eller en moralisk skyldighet att hjälpa sina föräldrar, farföräldrar, syskon eller syskonbarn. I tredje världen gör det dock det, för där finns ingen garantipension, A-kassa, allmän sjukförsäkring eller socialbidrag. DETTA måste man ha klart för sig om man ingår ett sådant äktenskap, ja, men min poäng var att dessa "olyckor" som händer i hemlandet oftast är hitte-på. Kvinnan hittar på ändamål som hennes släkt i hemlandet behöver pengar till, tills mannen inte har några pengar kvar. Och sedan åker hon hem alternativt raggar upp en ny - helst rikare - karl här. Det är ett hemskt Geschäft detta!
Ja det är sant, att det är många fler män som hämtar kvinnor i Asien än kvinnor som hämtar män i Västafrika. En kvinna som gör så möts av mer ifrågasättande och kritik, så tröskeln är nog mycket högre. Män däremot, de som har haft råd, har alltid gift sig med yngre kvinnor, så det ses inte som lika otrevligt eller konstigt.
Nej, de äldre vita männen som gör så här är förstås också oattraktiva, vare sig de är det i utseendet eller personligheten eller både ock. Jag har dock noterat att det finns en grupp män som INTE har sin motsvarighet bland kvinnor: de yngre, nördiga männen som aldrig haft en relation ("incels"). Jag tror aldrig att jag har sett eller hört om en ung, nördig, kvinnlig oskuld utan vänner, som hämtar en man åt sig i Gambia, utan det brukar vara tanter över 50 som har haft normala, ömsesidiga relationer, men nu inte kan ha det längre då de vita männen inte vill ha dem längre.