Igår, 18:55
Medlem
Lilliehorns avatar
Hej!

Jag anser att jag fått en obefogad varning från OY i tråden om Iran-kriget och önskar således att den plockas bort.

Jag postade ett inlägg innehållandes ett citat (med källa) från Zelensky och hans oro över att världens blickar riktats mot Iran-kriget. Alltså en tydlig koppling till kriget som diskuteras i tråden.

Som ni kan se i den efterföljande PM-konversationen väljer OY att missförstå mig med flit. Och svaren jag får är närmast oseriösa.

En annan sak jag undrar över är ifall det är lämpligt för OY att varna meningsmotståndare och moderera en tråd hen själv deltar aktivt i?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28
Citat:
Tiggaren och narcissisten Zelensky gråter sig nu till sömns varje natt på grund av att världens blickar riktats mot Iran.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/zelensky-says-global-focus-on-middle-east-not-good-for-ukraine/

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

1. Varför fick jag en varning?

2. Är det lämpligt att du modererar en tråd som du aktivt deltar i?

Inlägget är off topic.

Ja, det är lika lämpligt som att du får yttra dig. Att vara moderator ger mig inte yttrandeförbud.

Jag modererar inte mina inlägg eller svar på mina inlägg då det är jäv.

Inget konstigt att moderstorer deltar i diskussionen.

/Mod

Mitt inlägg har en tydlig koppling till Iran-kriget som diskuteras i tråden, det kan man konstatera ifall man läser citatet. Jag önskar att varningen plockas bort.

Du missförstår mig uppenbarligen med flit. Jag ifrågasätter inte din rätt att yttra dig. Jag ifrågasätter lämpligheten i att du som moderator varnar meningsmotståndare i en tråd du själv deltar i. Återigen: tycker du det är lämpligt?

Nej, ditt inlägg hör hemma i till exempel tråden om Rysslands invasion av Ukraina.

Ja det är lämpligt att moderatorer diskuterar de ämnen de modererar, och det är tillåtet.

/Mod

Då citatet jag länkat till i inlägget har en tydlig koppling till Iran-kriget anser jag att inlägget är on topic. Varningen är obefogad.

Att tiggaren och narcissisten Zelensky gråter sig till sömns har lika mycket koppling till diskussionen om kriget som min persiska matta som ayatollans mammas syster har vävt.

/Mod

Det är ingen idé att diskutera med dig, du är extremt oseriös i dina svar. Jag kommer starta en tråd i klagomålsforumet så du vet.

Det kan du göra.

/Mod

Vänligen,

Lilliehorn
Citera
Igår, 19:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej!

Jag anser att jag fått en obefogad varning från OY i tråden om Iran-kriget och önskar således att den plockas bort.

Jag postade ett inlägg innehållandes ett citat (med källa) från Zelensky och hans oro över att världens blickar riktats mot Iran-kriget. Alltså en tydlig koppling till kriget som diskuteras i tråden.

Som ni kan se i den efterföljande PM-konversationen väljer OY att missförstå mig med flit. Och svaren jag får är närmast oseriösa.

En annan sak jag undrar över är ifall det är lämpligt för OY att varna meningsmotståndare och moderera en tråd hen själv deltar aktivt i?

Vänligen,

Lilliehorn

Det där var ju helt off topic. Du måste förstå vad som är en koppling till ämnet och vad som inte är det. Dessutom kallar du det i rent oförstånd "tydlig koppling". Ja, jisses.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Lilliehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där var ju helt off topic. Du måste förstå vad som är en koppling till ämnet och vad som inte är det. Dessutom kallar du det i rent oförstånd "tydlig koppling". Ja, jisses.

Hur kan det vara off-topic att publicera ett citat från en president i ett annat land som tycker det är problematiskt att blickarna har riktats mot ett krig i Iran i en tråd som handlar om just kriget i Iran?

Tillägg: märkligt att du missade min andra fråga - var det inte just du som nyligen skrev att moderatorer inte modererar trådar dom deltar i?
Senast redigerad av Lilliehorn Igår kl. 19:10.
Citera
Igår, 19:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hur kan det vara off-topic att publicera ett citat från en president i ett annat land som tycker det är problematiskt att blickarna har riktats mot ett krig i Iran i en tråd som handlar om just kriget i Iran?

För att det handlar om kriget Ryssland-Ukraina inte om kriget USA-Iran. Att han känner att fokus tas från hans eget krig har inget med USA/Iran att göra.

Moderatorer modererar för övrigt efter regelverket och inte efter åsikter.
Citera
Igår, 19:18
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det är off topic därför att problemet är Zelenskys att Ukraina drabbas av att fokus flyttas.

Att Zelensky har problem med att färre ögon är riktade mot honom påverkar inte kriget i Mellanöstern.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Hej!

Vänligen,

Lilliehorn
Du tycker alltså att:
"Tiggaren och narcissisten Zelensky gråter sig nu till sömns varje natt på grund av att världens blickar riktats mot Iran"
Är relevant för en tråd om kriget i Iran? Jaha då vet vi det.

Öppnar du din länk och översätter den till Svenska så syns det klart och tydligt att du också kraftigt förvanskat innehållet i länken du refererar till. Så den länken har ingen som helst relevans för vad du vill tillföra tråden.

Jag ser inte heller något som tyder på felmoderering eller att OY skulle vara din meningsmotståndare, på annat vis än att ditt inlägg inte alls är relevant i tråden om kriget i Iran.

Du har gjort ett försök att "sprida dina politiska åsikter i fel tråd" och nu fick du befogad skit/kritik för det.

Flera andra moderatorer deltar i trådar dom modererar, så jag ser inte heller där något problem så länge det sköts snyggt.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
che3s avatar
Citat:
Hej!

Vänligen,

Lilliehorn
Ja dessa moderatorer är förfärliga de tror att de är några kungar då de i själva verket är slavar på en jävla en jävla skitsida, och inte nog med detta rövhålen är stolta också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in