2026-03-13, 16:11
Medlem
Jag tänkte på ett helt år från den första januari till den sista december, vad fyller man sin kalender med?

Jag kände mig tom liksom för jag hade inget på min direkt, va ett par saker bara. Det kändes jobbigt att man hade något direkt och det var psykiskt påfrestande för mig.

Vad har ni i era kalendrar?
Citera
2026-03-13, 16:22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag tänkte på ett helt år från den första januari till den sista december, vad fyller man sin kalender med?

Jag kände mig tom liksom för jag hade inget på min direkt, va ett par saker bara. Det kändes jobbigt att man hade något direkt och det var psykiskt påfrestande för mig.

Jag har ju en jobbkalender digitalt där allt med möten och diverse annat hamnar som är jobbrelaterat, sen har jag och frugan en gemensam klassisk månadskalender hängande i hallen, där skriver vi in typ när man ska till tandläkaren eller om frugan ska på uteritt eller så. Men det är verkligen inte så att vi fyller vår papperkalender, sen kanske vi är lite dåliga på att skriva upp också. Men å andra sidan så blir man ju inte lycklig av att ha en full kalender, inte vi i alla fall. Men oftast är den där väggkalendern rätt tom och det är bara skönt.
Citera
2026-03-13, 16:26
Medlem
Riksreptilens avatar
Sätt en del aktiviteter att göra varje helg eller två gånger i veckan?
Citera
2026-03-13, 16:27
Medlem
Man vill inte fylla kalendern med meningslösa saker. Så börja med att boka in träffar med folk som du känner. Boka in att du ska träna. Boka in att du ska genomföra ett projekt som du tänkt på.

Goda vanor börjar med de små sakerna. Som att gå upp på morgonen vid en tidpunkt, att gå ut och handla sin frukost, att ta kontakt med olika personer, att bädda sin säng (militärt tips) och så vidare.

Boka även in när du jobbar.

Sedan om du har pengar, planera och boka någon/några resor. Korta resor till någon person eller tillsammans med någon person.

Reser du ensam, ge dig själv ändå ett uppdrag. Kanske att ta de bästa bilderna och att kolla in de där udda butikerna, äta på en restaurang och beställa något du inte hittar i din hemstad etc. En del som har hälsan kvar de sätter gärna upp mål som att de ska besöka väldigt udda platser, man kanske får vandra uppför ett stort antal trappor för att komma dit etc.
Citera
2026-03-13, 16:32
Avstängd
Vem vill planera ett helt år framåt? Lev för dagen och skriv bara in viktiga händelser
Citera
2026-03-13, 17:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har ju en jobbkalender digitalt där allt med möten och diverse annat hamnar som är jobbrelaterat, sen har jag och frugan en gemensam klassisk månadskalender hängande i hallen, där skriver vi in typ när man ska till tandläkaren eller om frugan ska på uteritt eller så. Men det är verkligen inte så att vi fyller vår papperkalender, sen kanske vi är lite dåliga på att skriva upp också. Men å andra sidan så blir man ju inte lycklig av att ha en full kalender, inte vi i alla fall. Men oftast är den där väggkalendern rätt tom och det är bara skönt.

Exakt samma här men gillar att ha så lite bokat som möjligt.
Brukar snacka med en kompis lite då och då och när man frågar vad han gjort i helgen så är det ett tiominutersutlägg om olika saker som har skett med barn som är i gymnasieåldern och massa annat och när han frågar så är svaret bara att man tagit det lugnt, spelat dator eller något annat lugnt.
Citera
2026-03-13, 22:09
Medlem
LupusLupuss avatar
Ett ärligt svar är att köp en gård med äldre byggnader om än med så lite mark.
Med eller utan djur så kommer du att somna ovaggad sju dagar i veckan tack vara allt du gör på dagarna. Det behövs inga piller eller tv eller tv spel, verkligheten tar han om din hälsa istället.
Citera
2026-03-14, 10:47
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Våran kalender domineras av aktiviteter för barnen, kalas, aktiviteter, lov, studiedagar osv.
Vi vuxna lägger in semestrar på sommar och vinter, träffar med vänner, aktiviteter osv.
Blir inte så mycket att lägga in den första januari utan fylls på några månader i förväg typ.
Citera
2026-03-15, 09:45
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

En kalender är inte till för grovplanering utan för framtida händelser som inte kommer ändras, t.ex. födelsedagar, deadlines för ansökningstider eller lov. Vissa sätter bara kryss för att fullföljt sitt nyårslöfte en dag till. Det som är påfrestande är om man måste mikromanage:a en kalender för ändringar som sker. För de som gör det rekommenderar jag digitala att göra-listor eller digital kalender med klicka och dra-funktion.
Citera
2026-03-15, 10:46
Medlem
nonameds avatar
Kan räcka med en lista som ska vara klar till årets slut med.
Citera
2026-03-15, 12:29
Avstängd
Citat:

(Nu är jag pensionär och bryr mig inte om att ha kalender)
men förr började jag med att i olika prioritetsfärger och måsten eller inte fylla i sådant som
/jag ville men inte måste göra, vilket är mycket för jag gillar många olika saker
/jobbgrejer
/nationella olika sorters tävlingar som berörde mig, dem jag tränade eller klubbkompisar.

Efter det var min kalender ganska full. Då planerades de regionala och lokala tävlingar in som jag hade något inflytande över på tidpunkter det var mindre trångt i min kalender.
Ofta var det mycket trångt, delvis för att mycket slutade med att det blev jag som gjorde saker för att det skulle bli bra Det hände ibland att jag sprang från en tävling till en annan och ofta åt jag middag i en kastrull i bil eller t o m då jag tränade spelare.
Citera
2026-03-16, 19:32
Medlem
Nochillss avatar
Jag kan inte planera någonting då jag sedan länge går arbetslös och jag är verkligen inte är planerar-typen.
Idag så fyller jag år men vet absolut inte vad som händer nästa månad, om det blir bättre eller sämre...

Det är mycket skit i mitt liv just nu med en kommande rättegång, pga ett bedrägeri som jag har blivit djupt insyltad i.
Dessutom så ligger morsan inför döden och relationerna till anhöriga är inte den bästa pga psykiska problem.
Senast redigerad av Nochills 2026-03-16 kl. 19:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in