2026-03-13, 15:32
Medlem
GiveMeHeads avatar
Får man ha egen hink med bilschampo, avfettning mm i en GDS tvätt. Dom som är utomhus typ Ingo. Då behöver man bara betala för avspolning. Plus att bilen blir finare av riktig avfettning och bilschampo.
Citera
2026-03-13, 16:24
Medlem
Connykrims avatar
Ja, alla har med egna prylar på en gör de självtvätt…
Citera
2026-03-13, 17:25
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Ja, alla har med egna prylar på en gör de självtvätt…

Nu menar jag en sådan där man, kan ”ska” välja avfettning sen avspolning sen sprutar på med schampo sen spolar av osv. Om man hellre vill ha ens egen schampo, vax, avfettning, fälgrengöring. Får man ha det då?
Citera
2026-03-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Nu menar jag en sådan där man, kan ”ska” välja avfettning sen avspolning sen sprutar på med schampo sen spolar av osv. Om man hellre vill ha ens egen schampo, vax, avfettning, fälgrengöring. Får man ha det då?

Nej det får man nog generellt sett inte, detta för att om folk paltar med lite vad som helst så kan det påverka driftsäkerheten etc i anläggningen. Det är ju så att vattnet återanvänds efter rening. Och reningsanläggningen kan påverkas negativt om det blandas med lite allt möjligt som folk får för sig att använda.

Vad som gäller torde anges på respektive anläggning
Citera
2026-03-13, 23:14
Medlem
På alla olika jag använt utomhus så har det inte varit tillåtet att använda egna produkter.
Citera
2026-03-13, 23:31
Medlem
Magnums avatar
På Glimra är det tillåtet med utvalda produkter från Tershine. Möjlighet att fylla upp egen tvätthink är begränsad på de flesta ställen då det brukar saknas en vanlig kran. Det är mycket svårt att fylla en hink med hjälp av högtrycksredskapet,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in