2026-03-13, 13:09
Medlem
Hej! Tänkte spela lite gamla xbox360 spel. När jag fick hem konsollen och kopplade in konsollen så öppnas xbox live och jag kan inte starta spelen. Vad är fel eller vad gör jag för fel?
Citera
2026-03-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceOfDark666
Hej! Tänkte spela lite gamla xbox360 spel. När jag fick hem konsollen och kopplade in konsollen så öppnas xbox live och jag kan inte starta spelen. Vad är fel eller vad gör jag för fel?
Kan du delge lite mer detaljer? Har du ett xboxlivekonto? Är inte säker men det kan vara en anledning till varför spelen inte startar? Får du något felmeddelande?
Citera
2026-03-13, 13:18
Medlem
Jag har inget xbox live konto.Jag hade ett xbox 360 för många år sedan men jag kan inte minnas att jag behövde något livekonto då.
Inga felmeddelande, när jag petar in skiva så händer inget, borde inte spelet starta efter att spelet är i konsollen?
Citera
2026-03-13, 13:31
Medlem
Connykrims avatar
Följ instruktionerna och logga in då ditt jävla mongo
Citera
2026-03-13, 14:42
Medlem
Du behöver inget live konto för att spela på din xbox. Du kan inte ens skapa ett xbox live konto längre via 360 längre då behöver du göra det via microsoft på en dator eller telefon. (eller en av de nyare xboxarna)

Ser ingen anledning att skapa ett xbox live konto eller koppla xboxen till internet då de flesta spel antagligen inte har servrar uppe för multiplayer ändå plus att xbox live kostar. Känns onödigt för en så gammal konsol där det inte finns spelare eller servrar. (har du nyare xbox logga in på det kontot om du prompt ska online) Finns ingen support eller marketplace heller längre som fungerar så ännu en anledning. Fortsätt bara offline.

Tips är att flasha 360'n så kan du spela allt möjligt på den, tex nintendo, playstation, homebrews och självklart 360 spel.
Citera
2026-03-14, 00:51
Medlem
Tavastehuss avatar
Kan du göra en systemåterställning eller liknande?
Citera
2026-03-17, 12:14
Moderator
^Eazs avatar
Rubrik ändrad från Xbox 360 till Xbox360 [Kan inte öppna spelen efter att Xbox Live startats]
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in