2026-03-13, 08:28
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Polhems anpassade gymnasium ligger mitt i huvudstadens stök och brus.

Citat:
På skolan går runt 200 elever med någon form av kognitiv funktionsnedsättning.

Citat:
”Analysen visar att kriminella nätverk uppehåller sig i närområdet under skoltid för att rekrytera barn och unga”, står det i dokumentet.

Rektor Susanne Avander:
Citat:
(...)Men hon betonar samtidigt att problemet med att nätverk riktar in sig på barn med intellektuella funktionsnedsättningar finns över hela landet

Vad blir de rekryterade till att göra? Smuggla? Om man bortser från det moraliska (vilket är svårt) kan det väl inte vara så tillförlitligt att anlita folk med intellektuella funktionsnedsättningar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pq9er/specialskolor-har-blivit-maltavlor-for-kriminella-natverk
Citera
2026-03-13, 08:37
Medlem
Klas-Vegass avatar
”Analysen visar att kriminella nätverk uppehåller sig i närområdet under skoltid för att rekrytera barn och unga”, står det i dokumentet.

Rekrytering skulle alltså vara huvudskälet till att de håller till där.

PSst, vill du bli kriminell?

JAg är skeptisk.

Vilka intellektuella funktionsnedsättningar skulle det handla om? ADHD? Är inte intellektuell funktionsnedsättning men dessa verkar ha en tendens att spåra ur. Negrer?

Det låter som ett ovanperspektiv där någon inte förstår vad man pratar om.
Citera
2026-03-13, 08:42
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas

Rekrytering skulle alltså vara huvudskälet till att de håller till där.

PSst, vill du bli kriminell?

JAg är skeptisk.

Vilka intellektuella funktionsnedsättningar skulle det handla om? ADHD? Är inte intellektuell funktionsnedsättning men dessa verkar ha en tendens att spåra ur. Negrer?

Det låter som ett ovanperspektiv där någon inte förstår vad man pratar om.

Kanske är det så, men rektorn Susanne Avander hävdar "att nätverk riktar in sig på barn med intellektuella funktionsnedsättningar."
Citera
2026-03-13, 08:59
Medlem
grungewhores avatar
Skola för NPF-barn m a o. Inte sällan barn på spektrumet. Utan att lägga någon värdering i det, så är ju autism 400% vanligare hos somaliska barn. Det är nog större chans att de växer upp i en förort där det finns mängder av cyniska kriminella.

Autistspektrat gör att dessa barn blir naiva, då de utför saker bokstavligen. Om någon säger att påsen innehåller duschcreme så finns ingen anledning att misstro det s a s, ej heller att det är riskfritt.

Fruktansvärt cyniskt.
Citera
2026-03-13, 09:25
Medlem
StonedMonkeys avatar
Äckliga människor! Borde vara trippla straffet om man gör något sånthär!

Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Rektor Susanne Avander:

Vad blir de rekryterade till att göra? Smuggla? Om man bortser från det moraliska (vilket är svårt) kan det väl inte vara så tillförlitligt att anlita folk med intellektuella funktionsnedsättningar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pq9er/specialskolor-har-blivit-maltavlor-for-kriminella-natverk

Smuggla, skjuta, lagerhålla, spränga.
Citera
2026-03-13, 09:38
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Somalier är ju 5 åringar i vuxna mäns kroppar (nåja en del är rätt beniga)..Men hade jag velat ha någon skjuten så hade jag också raggat upp nån somalier i nån skola för efterblivna "Här har de en fräck keps och ett presentkort på McDonalds Abdi. Skjuter du Ali i Bredäng så får du ytterligare 5000kr" . Jag menar varför hyra en lejd mördare för en mille när Abdi kan göra jobbet för ett par tusenlappar. Jag förstår inte va de gnäller för. Särskilt inte Moderaterna. Det va ju det här de ville med invandringen .Lönedumpning
Citera
2026-03-13, 09:39
Medlem
TjockisHaralds avatar
Så... invandrare.
Citera
2026-03-13, 09:45
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisHarald
Så... invandrare.
Invandrare?
Nä du, alla som befinner sig i Sverige är svenskar och inget annat, det har våra politiker och media sagt. Och dom ljuger inte för oss, bara så du vet.
Citera
2026-03-13, 09:47
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Polhems anpassade gymnasieskola är en mångkulturell skola

https://youtu.be/nCc0E-xo3F0?si=omU66PPVfPqkd9y-

Surprise Surprise 🥳🇸🇴

Vem hade kunnat ana det 😏
Citera
2026-03-13, 10:16
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Polhems anpassade gymnasieskola är en mångkulturell skola

https://youtu.be/nCc0E-xo3F0?si=omU66PPVfPqkd9y-

Surprise Surprise 🥳🇸🇴

Vem hade kunnat ana det 😏
På filmen är majoriteten riktiga mongos. Det finns andra hjärnskadade men det här var folk med verkliga mentala handikapp. Knappast aspergare och ADHD.

Vem fan vill ha ett mongo i sitt gäng? Absolut bullshit säger jag. Denna film bara bekräftar vad jag skrev innan att uttalandet kommer från någon som inte vet vad de pratar om.

Unga på glid från den vanliga skolan ja. Och kanske en släng av ADHD utgör antagligen en dragningskraft åt båda hållen. Men "the mongols"? Lägg av.

Men om man ser på Palmeutredningen är väl etta ungefär vad svenska myndigheter kan prestera.
Citera
2026-03-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Rektor Susanne Avander:

Dom rekryteras för att skjuta...
Citera
2026-03-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Invandrare?
Nä du, alla som befinner sig i Sverige är svenskar och inget annat, det har våra politiker och media sagt. Och dom ljuger inte för oss, bara så du vet.

Jag förstår att du var ironisk.
När kriminella invandrare åker dit för brott i andra länder vill vi inte att de ska benämnas som svenskar. De skämmer ut Sverige.
Senast redigerad av Newton555 2026-03-13 kl. 10:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in