2026-03-12, 20:01
Medlem
olasvenssons avatar
Jag började lyfta skrot på 80-talet. Många på gymmet var väldigt stora på den tiden. Många i storlek som Arnold. Jag skämtar inte. Det fanns många kroppsbyggare på den tiden som var väldigt stora.

Idag ser man inga kroppsbyggare på gymmet som har tagit anabola. Alla ser ut som klena skellet.

Även om jag inte förespråkar anabola eller själv har provat, så är det inte utan att jag saknar det glada 80-talet när allt var fritt och när man såg kroppsbyggare som hade injektserat det ena och det andra i skinkan. En härlig freak show. En show som jag saknar idag.

Saknar du att se anabola män på gymmet?
Annat?
Citera
2026-03-12, 20:05
Avstängd
Nej det gör jag inte men jag saknar den mannen jag kände på 1980 talet som dog på grund av all skit han stoppade i sig!
Citera
2026-03-12, 20:08
Avstängd
TheJesuits avatar
Jag byggde min kropp delvis med anabola på 80- 90-tal. Inte tagit något de senaste 20+ åren men det spelar ingen roll, den muskelmassa man en gång haft kommer kroppen ihåg, jag är fortfarande ganska krallig.
Citera
2026-03-12, 20:11
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, saknar dem inte. Anaboltorskarna hade ofta väldigt dåligt ölsinne och kom man i vägen kunde det sluta illa. Blev väl fel i skallen på dem när de tog sånt skit.
Citera
2026-03-12, 20:12
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
På 80-90 yalen kunde åtminstonde något gott komma från Ryzzen, jag menar förstås ryss-femmorna.
Citera
2026-03-12, 20:37
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag började lyfta skrot på 80-talet. Många på gymmet var väldigt stora på den tiden. Många i storlek som Arnold. Jag skämtar inte. Det fanns många kroppsbyggare på den tiden som var väldigt stora.

Idag ser man inga kroppsbyggare på gymmet som har tagit anabola. Alla ser ut som klena skellet.

Även om jag inte förespråkar anabola eller själv har provat, så är det inte utan att jag saknar det glada 80-talet när allt var fritt och när man såg kroppsbyggare som hade injektserat det ena och det andra i skinkan. En härlig freak show. En show som jag saknar idag.

Saknar du att se anabola män på gymmet?
Annat?

Jag läste Mats Kardells bok Dopad: Mitt liv som bodybuildingmästare för några år sedan. En del av de här broilergubbarna från 80 och 90 talet verkar ju inte må alltför bra idag ( om de ens lever)
Citera
2026-03-12, 20:45
Medlem
PingPongZongs avatar
Klart man saknar 80-talet. Inte bara hur det var på gymmen. Även utanför. Jag kan väl inte riktigt säga att jag tränade på gym på 80-talet. Jag tränade i ett "styrkerum" under en sporthall. Riktig 70-tals känsla. Var egentligen ett skyddsrum. Fan vad coolt det var. 89 började jag träna på ett riktigt gym. Jävligt coolt ställe det med. Det var en helvetes känsla.

Ja anabola var tillåtet för eget bruk under hela 1900-talet. Nästan. 1999 någon gång förbjöds eget bruk av anabola. Men visst fanns det dom som pratade om att man fuskade även på den tiden då det var tillåtet. Fanns ju folk som tävlade i till exempel styrkelyft och bodybuilding där det var dopningstest.

Men det var inte mer anabola än idag. Inte ens i närheten. Inte ens absoluta eliten tog anabola i doser som ungar tar idag. Var inte så lätt få tag i stora mängder. Speciellt inte under 80-talet. Och 90-talet mot slutet av det var mycket fejk. Nä fan det var löjligt låga doser steroider folk tog. Och dom kurade. 6-8, kanske 10 veckor. Sedan off. Dom som inte hade gener för bygga muskler blev otroligt små när dom gick av kurer.

Tror det här med kura gjorde att jag inte började med anabola. Var ju nästan som och knarka eller dricka alkohol. Jag ville inte gå av. Så varför gå på? Jag ville vara stabil som doktorn sa. Forever young.

(Tror det här med kura gjorde att jag inte började med anabola.) Förens jag var 25år. Nu 25år senare ungefär. Ångrar jag mig? I helvete heller. Jag har egentligen aldrig missbrukat sådant här. Och tycker inte om höra folk som skyller på steroider när det vart i kombination med en massa andra droger och mediciner.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-03-12 kl. 21:45.
Citera
2026-03-12, 20:47
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Jag läste Mats Kardells bok Dopad: Mitt liv som bodybuildingmästare för några år sedan. En del av de här broilergubbarna från 80 och 90 talet verkar ju inte må alltför bra idag ( om de ens lever)

Men han var missbrukare av allt. Om du läst boken så borde du fattat det.

#65 - Mats Kardell - Från bodybuilding mästare till parkbänken i Tranås

https://www.youtube.com/watch?v=1WaR_XPdfw0

Och snackar man tillbaka i tiden. Fick man anabola på recept av läkare. Speciellt om man sportade var det lätt. Men det var ju patientdoser. Kanske lite åt mer än patientdos. En dos för bli bättre i sport.

Bättre lägga den här här. Det här är sant !!

Steroids is not What Bodybuilders Die From! - Milos Sarcev https://youtu.be/i1MmTim9eS8?t=2
Senast redigerad av PingPongZong 2026-03-12 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in