Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Personen är inte anonym, varken på Flashback eller på Sociala medier. Men du menar att det kan finnas en risk att någon utger sig för att vara personen ifråga? Den risken finns inte i detta fallet...
Om personen är öppen med vem hen är så ska det inte vara några problem. Men jag anser nog att man bör använda sig av en så pass försiktighet att man innan frågar någon moderator om just den personen och får moderatorns input.
Om det är någon som avslöjar sig av misstag så vet jag inte exakt vad som gäller. Men jag anser att man i såna fall absolut inte skriver om det här på Flashback. Man sänder istället ett PM till personen, upplyser om den förmodade omedvetna själv-outningen. Då kanske personen kan ta itu med det.
Du kanske till och med kan skicka PM till personen som kan klargöra om hen verkligen jobbar för att vara öppen.
Jag anser att så länge man är det minsta osäker så undviker man det. Även om det är någon man bråkar med här. Det var för några år sen en tjomme som var arg på mig och började skicka onda PM och antagligen var så arg att hen outade sig själv till mig i PM av misstag.
Jag upplyste då om detta och skrev att hen borde vara försiktig men inte behövde vara orolig eftersom jag omedelbart "glömmer" vem hen är på riktigt. Hen slutade då vara ond och arg. Jag fick ett PM där det stod "Tack och förlåt". Det var ju lite trist att hen slutade stå på sig.