2026-03-12, 09:34
Medlem
Är något som har förföljt mig sen tonåren. Under större delen av min tid har det varit hanterbart (väldigt milt), men nu upplever jag att det har blivit värre. Vet dock inte hur mycket som bara sitter i huvudet på mig. Skulle ni tycka att det är värt att lägga pengar på kirurgi, eller hur pass illa är det? Finns det någon i liknande sits som har lyckats med hjälp av träning, vid mild gyno, och hur stor effekt kan viktnedgång ha?
Se bilden —-> https://ibb.co/v5wB5f1
Citera
2026-03-12, 09:49
Medlem
jakirosmothers avatar
gå ner ett par kilon eller 10 så kommer dom bli mindre? du är ju lönnfet
Citera
2026-03-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother

Alltså inte så illa att jag borde överväga operation?
Lönnfet haha, uppskattar ärligheten!
Citera
2026-03-12, 10:07
Medlem
Loreias avatar
Nej, du bör fokusera på att träna. Det är först när du fått bort en majoritet av överskottet så att säga som det är värt att kolla på om du känner att du behöver en operation.
Vid en operation nu skulle du betala mycket pengar för något du troligtvis kan fixa själv och då kan du även bli av med del av magen.
Citera
2026-03-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Nej, du bör fokusera på att träna. Det är först när du fått bort en majoritet av överskottet så att säga som det är värt att kolla på om du känner att du behöver en operation.
Vid en operation nu skulle du betala mycket pengar för något du troligtvis kan fixa själv och då kan du även bli av med del av magen.

Går lite i samma tankar. Men hur iögonfallande skulle du säga att det är?
Citera
2026-03-12, 10:12
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
Mer än lönnfet skulle jag säga
Citera
2026-03-12, 10:15
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatureProvide
Går lite i samma tankar. Men hur iögonfallande skulle du säga att det är?

Tillsammans med din mage skulle jag säga, det är inte skitsnyggt men inte på något sätt iögonfallande. Det ger lite "äter lite för många kebabtallrikar och dricker fulöl"-vibbar och ihop med hållning och magen så är det inte mer bröst än vad man förväntar sig. Alkohol kan förresten påverka gynekomasti.
Men nu är jag brutalt ärlig för att du frågar och inte för att vara taskig mot dig.
Citera
2026-03-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Tillsammans med din mage skulle jag säga, det är inte skitsnyggt men inte på något sätt iögonfallande. Det ger lite "äter lite för många kebabtallrikar och dricker fulöl"-vibbar och ihop med hållning och magen så är det inte mer bröst än vad man förväntar sig. Alkohol kan förresten påverka gynekomasti.
Men nu är jag brutalt ärlig för att du frågar och inte för att vara taskig mot dig.

Ok, fattar!
Citera
2026-03-12, 10:26
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NatureProvide
Ok, fattar!

https://ak.se/vart-utbud/gynekomasti/ mycket info om gynekomasti och så som det står där, går du ned i vikt men inget händer är det troligtvis äkta gynekomasti och ja, då behövs operation.
Citera
2026-03-12, 10:29
Medlem
Operation, seriöst? Är ju uppenbart att det där är nåt som följer med din allmänna kroppsform. Tuttarna, om du ens har några, sitter där i avsaknad av bröstmuskulatur. Kolla vad som blir kvar efter en vår i gruvan. Vi ser fram emot en efter-bild till midsommar.
Senast redigerad av Bemp 2026-03-12 kl. 10:36.
Citera
2026-03-12, 10:29
Medlem
Börja med att gå ner i vikt.
Tappa 10-15kg och utvärdera.
Det kanske inte ens är gyno utan ren fettmassa.
Citera
2026-03-12, 10:58
Medlem
Ser inte konstigt ut för en medelålders man som äter lite för mycket och som inte tränar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in