Det här är Indien:
LÄNK
LÄNK
LÄNK
LÄNK
LÄNK
LÄNK
LÄNK (Varning: Bajsande Indier)
LÄNK (Varning: Bajsande Indier)
Håller ni med om att Indien är världens avlopp?
Jag tänker tillbaka på innan internet och kameramobiler blev vanliga fanns det ofta en ganska annorlunda bild av landet. Många i väst förknippade Indien med spiritualitet, meditation och en kultur där människor levde i harmoni och lade stor vikt vid renhet och balans i livet. Vår egen Ted Gärdestad blev knäpp, gick med i Bhagwan och reste till Indien för att komma närmare meditationen och det spirituella. Men med internet och kameramobilers framväxt så fick världen reda på sanningen och bilden förändrades drastiskt. Idag vet alla att Indien är det smutsigaste, snuskigaste och vidrigaste landet på jorden, fullt av bajs och sopor i princip överallt. Hygien, sanitet och allmän renlighet finns inte i Indien. De flesta hem saknar både dusch och toalett, man utför sina behov mitt på gatan där det går andra folk utan att skämmas för sig. Idag vet vi vad Ted egentligen fick uppleva där på 80-talet på sin resa i Indien, vilket resulterade i att han blev ännu mer tokig och tillslut tog sitt liv.
Jag tänkte nu att detta kan vara en bra tråd för att diskutera varför Indien är ett avlopp, och framförallt, varna andra från att någonsin resa till Indien på semester, eller i något annat syfte för den delen, om man inte vill vandra runt i bajs och sopor dagarna långa. Se Ted lite som ett varnande exempel på varför man inte ska resa till Indien.