Jag försöker uppgradera min OS Somona MacBook Air M1 till senaste macOS 26 Tahoe. Jag rensade utrymmet så att jag hade 28 GB i utrymme kvar. Det stod att det behövdes 26 GB för en fullständig uppgradering.
Jag följde alla instruktioner och efter 30 minuter fick jag veta att datorn skulle starta om, Den startade om och jag var tillbaka i desktop: Inga förändringar! Jag kör fortfarande samma operativsystem Somona 14.1.2. MEN jag har bara 5 GB kvar från att ha 28 GB.
Jag går in i inställningarna, allmänna inställningar, och programuppdateringar, och det visar att macOS Tahoe 26.3.1 är redo att uppgraderas! Jag trycker på "Uppgradera nu" och datorn startar om och jag är tillbaka i OS Somona 14.1.2 och har 5 GB kvar i utrymmet. Har rensat bort 5 GB till! och kört samma men är tillbaka igen i Somona med samma smått utrymme.
Det står att jag också har möjlighet att uppgradera till Somona 14.8.4 men jag behöver 27 GB kvar i utrymmet. Så då kommer min dator alltså behöva lagra = 60 GB för att jag ska installera ett OS?
Vad hände här???
P.S: Det är brådskande. Har också införskaffat AirPods Pro 3 som nu bara syns som ett vanligt BT-Headset med 0% kvar i Batteri trots att jag har laddat dom till max.