2026-03-11, 15:56
Medlem
Krokofantmans avatar
Tjenare har börjat ta lagrigan 25 mg på kvällarna och det har varit väldigt positivt. Har mer eller mindre kunnat sluta med oscascand pågrund av det. Jag upplever att jag sover mycket tyngre på den här medicinen vilket verkar vara bra för mig. Men jag är så fruktansvärt trött om dagarna. Har ofta väldigt stora besvär att ta mig ur sängen. Har börjat dela tabletterna och försöker ta en halv men effekten kvarstår. Har hållt på i 2 veckor. Är detta vanligt ?
Citera
2026-03-11, 16:08
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Det är ju en antihistamin jämförbar med Atarax så du är väl lite extra känslig, var glad för det så kan du lägga undan oscascand till ett bättre tillfälle.
Citera
2026-03-11, 16:12
Avstängd
Lergigan heter den. Precis som med Alimemazin, så blir man som en klubbad säl dagen efter. Det enda som hjälper är att ta den tidigare - kanske redan vid 16-tiden. Den tar ändå några timmar innan den börjar ge effekt.
Citera
2026-03-11, 16:16
Medlem
Tror du menar Lergigan, började själv för ca 1 månad (halv tablett) sedan också positivt på nätterna, man måste "komma igång" direkt på morgonen dom gånger jag tittar på morgonstudion så känner jag trötthet och ofta tar en tupplur.
Citera
2026-03-11, 16:16
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lergigan heter den. Precis som med Alimemazin, så blir man som en klubbad säl dagen efter. Det enda som hjälper är att ta den tidigare - kanske redan vid 16-tiden. Den tar ändå några timmar innan den börjar ge effekt.

Hur blir det om man tar den under en längre tid? Blir man mindre seg dagen efter när man blir van?
Citera
2026-03-11, 16:22
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Ta den några timmar innan sängen så behöver du inte vara dåsig när du vaknar , är du trots allt det så fråga om Theralen, samma effekt men snabbare insomning och inte segheten dagen efter.
Citera
2026-03-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofantman
Tjenare har börjat ta lagrigan 25 mg på kvällarna och det har varit väldigt positivt. Har mer eller mindre kunnat sluta med oscascand pågrund av det. Jag upplever att jag sover mycket tyngre på den här medicinen vilket verkar vara bra för mig. Men jag är så fruktansvärt trött om dagarna. Har ofta väldigt stora besvär att ta mig ur sängen. Har börjat dela tabletterna och försöker ta en halv men effekten kvarstår. Har hållt på i 2 veckor. Är detta vanligt ?
1/2 tabletter ta dom flera timmar före sänggående, lergigan har ju en halveringstid på ca 40h så tar du flera dagar i rad så bygger du upp intaget och är tröttare...
Citera
2026-03-11, 16:30
Medlem
Här blev man tvärtom pigg
Citera
2026-03-11, 16:42
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
1/2 tabletter ta dom flera timmar före sänggående, lergigan har ju en halveringstid på ca 40h så tar du flera dagar i rad så bygger du upp intaget och är tröttare...
40h halveringstid låter väldigt mycket...säker på det? Kanske du tog en nolla för mycket och menade 4h?

(Google AI säger 13h)
Senast redigerad av CooolaFlickan2014 2026-03-11 kl. 16:44.
Citera
2026-03-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
40h halveringstid låter väldigt mycket...säker på det? Kanske du tog en nolla för mycket och menade 4h?

(Google AI säger 13h)
Fel av mig.
Citera
2026-03-11, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Ta den några timmar innan sängen så behöver du inte vara dåsig när du vaknar , är du trots allt det så fråga om Theralen, samma effekt men snabbare insomning och inte segheten dagen efter.

Thralen får man en sådan vidrig smak i munnen dagen efter, gillar inte det.
Tycker där är massa märkliga biverkning på all jävla mediciner.
Citera
2026-03-11, 17:04
Medlem
busy-signals avatar
Jag blev trött första gången jag åt den, sov gott och vaknade ganska utvilad. Sen när den inte funkade så tröttnade jag på den och intresset har inte piggnat till igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in