2026-03-11, 15:45
Avslutad
Hej. Det har nu gått så långt att jag tänker anmäla Askersunds socialtjänst. Eller ja,blir väl enskild person.
Hur ofta får man "rätt"? Har alla bevis jag behöver på deras bristfälliga hanterande.
Den jävla människan bör inte få jobba kvar.

Kan media eller annat hjälpa mig att belysa problematiken?
Har skrivit på diverse sidor på Facebook.
Jag är fruktansvärt förbannad just nu,har även överklagat lvm och hoppas jag lyckas.
Men,det är problemen kring socialen jag vill belysa för så mycket fel har begåtts och lögner spridits.

Måste finnas fler som har erfarenhet. Hatar verkligen myndigheter just nu..

Tar all hjälp jag kan få.
Citera
2026-03-11, 15:48
Medlem
BombaySaphires avatar
Berätta vad saken gäller för oss som inte bor i närheten och inte följer de lokala Facebookgrupperna.
Citera
2026-03-11, 15:54
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Berätta vad saken gäller för oss som inte bor i närheten och inte följer de lokala Facebookgrupperna.

LVM gissar jag på
Citera
2026-03-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraJagL.
Hej. Det har nu gått så långt att jag tänker anmäla Askersunds socialtjänst. Eller ja,blir väl enskild person.
Hur ofta får man "rätt"? Har alla bevis jag behöver på deras bristfälliga hanterande.

Jag är fruktansvärt förbannad just nu,har även överklagat lvm och hoppas jag lyckas.
Men,det är problemen kring socialen jag vill belysa för så mycket fel har begåtts och lögner spridits.

Som vanligt någon annans fel. Aldrig ditt eget. Trots att det är uppenbart att du är din egen värsta fiende, och hatar dom som försöker hjälpa dig.

Kontakt med socialtjänsten är frivilligt. Varför har du kontakt med dom om du är så missnöjd?

Nej, ditt klagande kommer inte hjälpa. Du är en utav mängder av personer som kräver från samhället, utan att själv bidra till samhället.
Citera
2026-03-11, 16:03
Medlem
Bilderberg78s avatar
Vet man inte hur man använder AI-verktyg till dessa uppgifter, så tror jag inte att det är ett vinnande case heller att lägga tid på alls. Men mitt svar gav svaret om ts förstod vad det var.
Citera
2026-03-11, 16:10
Medlem
peterZiipens avatar
Baserat på trådstartens innehåll, struktur och tidigare inlägg på forumet, så är det nog inte socialtjänsten som gjort fel. En kvalificerad gissning är att du inte kommer 'få rätt'.
Citera
2026-03-11, 16:18
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Gäller det dig eller bekant/anhörig till dig?
Ser nu att det var du som skapade tråd om undvika LVM så jag antar det gäller dig?

Har du en LVM-utredning eller har de beslutat om LVM utan handräckning menar du?
Citera
2026-03-11, 16:25
Medlem
Är du fattig vet dom att du inte gör motstånd
Och om du tar rättshjälp får du handläggarens kompis som advokat
Citera
2026-03-11, 16:36
Medlem
Citat:

Om du vill belysa problemen med socialen får du ju börja med att berätta vad problemet är??
Citera
2026-03-11, 16:38
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Är du fattig vet dom att du inte gör motstånd
Och om du tar rättshjälp får du handläggarens kompis som advokat
Så som han skrev innan var det ändå mindre än 3 månader kvar så fattar inte varför han orkar.
Citera
2026-03-11, 16:39
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Har läst att 40% som överklagar socialtjänstens beslut får rätt. Men om du tänker anmäla en enskild tjänsteman så har du nog inte en chans om det inte handlar om nåt grovt kriminellt tjänstefel du kan styrka. Överklaga beslutet du tycker är felaktigt istället.
Senast redigerad av MarcoStar 2026-03-11 kl. 16:42.
Citera
2026-03-11, 16:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Har läst att 40% som överklagar socialtjänstens beslut får rätt. Men om du tänker anmäla en enskild tjänsteman så har du nog inte en chans. Överklaga beslutet du tycker är felaktigt istället.

Tycker 40 % låter mycket. Men, så klart " får rätt " kan ju betyda olika saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in