2026-03-11, 10:42
Medlem
Hjälp!
Jag har med ganska enkla medel, tidigt i min sons liv, fått honom att tro att jag är magisk. Det är med den klassiska trolla fram en grej från örat tricket etc. Det har varit toppen. Det ända är att han börjar bli äldre, nyss fyllt 5, och jag tror inte han kommer gå på samma trick längre. Jag har försökt förhala det på sistone men tror inte han kommer köpa att min magi bara funkar ibland länge till. Jag vill inte att han ska förlora den blick med vilken han ser på sin pappa. Jag behöver helt enkelt lära mig nya trick. Hur gör man? Någon som har gått igenom detta tidigare?

Med vänlig hälsning,
Trollpappan
Citera
2026-03-11, 10:49
Medlem
negrofobens avatar
Kolla här

https://www.gycklaren.com/
Citera
2026-03-11, 10:56
Medlem
The Crashs avatar
Prova det där tricket med att "ta bort tummen". Han kommer trilla ur rullstolen av glädje!
Citera
2026-03-11, 11:06
Medlem
zombie-nations avatar
Kolla in closeuptrolleri, det finns mycket väldigt enkla trick som funkar i en sådan situation.
Citera
2026-03-11, 11:17
Medlem
Connykrims avatar
Ring tobbe trollkarl! Han gillar även barn tror jag då han vart med i alla barnpgm som finns.

Skär av din tumme o sy sedan fast den.

Ska de vara kortrick? Eller bara sånt som du köpt nån pryl som gör tricket åt dig?
Citera
2026-03-11, 11:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofersson
Hjälp!
Jag har med ganska enkla medel, tidigt i min sons liv, fått honom att tro att jag är magisk. Det är med den klassiska trolla fram en grej från örat tricket etc. Det har varit toppen. Det ända är att han börjar bli äldre, nyss fyllt 5, och jag tror inte han kommer gå på samma trick längre. Jag har försökt förhala det på sistone men tror inte han kommer köpa att min magi bara funkar ibland länge till. Jag vill inte att han ska förlora den blick med vilken han ser på sin pappa. Jag behöver helt enkelt lära mig nya trick. Hur gör man? Någon som har gått igenom detta tidigare?

Med vänlig hälsning,
Trollpappan
Sådant här är kul när barnen är små, jag har själv fuskat lite med trolleri när jag var liten, men då fanns det inte direkt alla de internetresurser som finns nu och det är väldigt mycket enklare att lära sig nu. Youtube svämmar över av tutorials.

Lär du dig ett par kortmanipulationer som double pick och hindu shuffle och ett par palmingtekniker så får du tricks du kan variera i all oändlighet (som dessutom också lurar vuxna). Men är det bara din femåring du skall trolla för kan du kolla in följande:
https://www.thesprucecrafts.com/magic-tricks-for-beginners-and-kids-2267083
Citera
2026-03-11, 11:29
Medlem
kalkryggars avatar
Det är väl bara att kolla på Youtube. Jag har börjat få upp hur mycket shorts som helst som visar själva tricket och vinkeln bakom som visar hur tricket går till.

På tal om shorts. Kan du lära dig trolla bort den skiten så får du gärna trolla på mina youtubekonton.

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Sådant här är kul när barnen är små, jag har själv fuskat lite med trolleri när jag var liten,

Har du fuskat med trolleri? Ah, så du har inte trollat på riktigt då alltså?
Citera
2026-03-11, 11:35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Har du fuskat med trolleri? Ah, så du har inte trollat på riktigt då alltså?

Nej, jag menar att jag aldrig blev speciellt duktig på det. Tillräckligt för att gå med i GMK men inte tillräckligt för att uppträda eller något sådant.
Citera
2026-03-11, 11:36
Avstängd
TheJesuits avatar
Skaffa en löstumme, med den kan du göra hur många obegripliga trick som helst.
Citera
2026-03-11, 12:02
Medlem
Ta en kortlek och dela upp i röda och svarta kort. Vänd sedan så du har korten med baksidan mot varandra, och böj leken. Böj inte för mycket för du kan också behöva blanda leken senare.

Nu vet du att t.ex. röda kort är böjda uppåt och svarta neråt. Eventuellt blanda och sprid sedan ut korten på ett helt platt bord. Säg sen att du kan avgöra vilken färg ett kort har utan att ha sett det.

Be publiken (i ditt fall din son) välja vilket kort du ska kolla. Få det att verka mystiskt men titta om kortet är böjt uppåt eller neråt och säg sen vilken färg kortet har. Visa sen upp att du har rätt... Kör detta med flera kort men inte så länge publiken kan avslöja tricket.
Citera
2026-03-11, 12:14
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
En rolig grej som jag har gjort på jobbet, du googlar fram bilder på 500 kr och 100 kr sedlar, 20 kr sedlar med m.m, sen tar du en bild på dessa med mobilen på sedlarna.Sen lagras de i galleriet eller Foto på mobilen, du öppnar sen en bild 500 kr sedeln, sen lägger du femhundringen en riktig sedel bakom din smartphone så att ingen ser, du lägger den raklång, sen visar du bilden som du fotade som du har på telefonen och svajpar till höger samtidigt som du drar sakta fram sedeln den som är bakom mobilen.
Citera
2026-03-11, 12:49
Medlem
MaarekSteles avatar
Säg att du har trollat bort hans framtid genom att rösta på sossarna eller moderaterna. Simsalabim, där satt den. Världes bästa trolleritrick.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in