2026-03-11, 10:20
Avstängd
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/man-till-sjukhus-efter-ran-tva-kvinnor-misstankta/jn128y8l
Citat:
Strax innan midnatt under tisdagskvällen larmades polisen om ett rån som inträffade på Navestadsgatan utanför Guldringen. En man i 50-årsåldern blev utsatt och uppger sig ha blivit av med flera tusen kronor samt ha blivit slagen.

Polisen ryckte ut och mannen berättade att rånet genomfördes av två kvinnor men patrullerna kunde inte hitta dessa under natten. Även ambulans var på plats och tog mannen till sjukhus för vård av ansiktsskador.

Enligt de första uppgifterna kan rånet ha genomförts med en kniv
Någon som vet mer?
Citera
2026-03-11, 10:44
Medlem
Rådiss avatar
Varför går man runt med flera tusen vid midnatt kan man undra..
Citera
2026-03-11, 11:03
Medlem
Tomtekukars avatar
Jämlikhet i praktiken – äntligen. Kvinnor rånar nu också, inte bara män. Bravo!
Citera
2026-03-11, 11:04
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Intressant hur snabbt victim blaming dyker upp: “Varför gick han runt med pengar?”
Trodde vi hade slutat med sånt. Eller gäller den regeln bara när offret inte är en man?
Citera
2026-03-11, 11:06
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis

Han sökte väl sällskap för kvällen ? Då behöver man 2-3.000 kr på fickan om man vill ha "kul"
Citera
2026-03-11, 12:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Jämlikhet i praktiken – äntligen. Kvinnor rånar nu också, inte bara män. Bravo!
Varför tycker du det är något bra att någon blir rånad?

Det har alltid funnits kvinnliga rånare men mycket mer sällsynta än män. Precis som det är idag. Så vad är nytt?
Citera
2026-03-11, 13:38
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia

Det har alltid funnits kvinnliga rånare men mycket mer sällsynta än män. Precis som det är idag. Så vad är nytt?
Åh, så snällt att du påpekar att kvinnliga rånare alltid funnits. Men vet du vad som är nytt? Jämlikhet. Kvinnor kan nu råna precis som män – och jag applåderar det. Om du inte gillar det, kanske du inser att ‘alltid skydda kvinnor’ inte längre är en giltig princip.
Citera
2026-03-11, 16:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Lär dig se ironi vackra Sophia. Kvinnor i dag tar efter mäns alla dåliga sidor. Sedan kan jag tycka det är dumt att gå runt med mer än några hundra cash mitt i natten. Fast jag gör det själv, så håll käft Onan!
Citera
2026-03-11, 16:31
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Lär dig se ironi vackra Sophia. Kvinnor i dag tar efter mäns alla dåliga sidor. Sedan kan jag tycka det är dumt att gå runt med mer än några hundra cash mitt i natten. Fast jag gör det själv, så håll käft Onan!

Jag förstår ironi, men Tomtekukars inlägg var ju helt hjärndött och då får han ta att bli dumförklarad. Resten av hans inlägg i tråden är av än värre slag, men dom får vara, dom orkar jag inte med.

Jag tycker man ska kunna gå runt med cash utan att bli anklagad för att ha rånat sig själv. Hur kan du inte tycka det?

Vad är det kvinnor tar efter för dåliga sidor idag menar du? Eller var du ironisk? I så fall förstår jag faktiskt inte har du rätt i.
Citera
2026-03-11, 16:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag förstår ironi, men Tomtekukars inlägg var ju helt hjärndött och då får han ta att bli dumförklarad. Resten av hans inlägg i tråden är av än värre slag, men dom får vara, dom orkar jag inte med.

Jag tycker man ska kunna gå runt med cash utan att bli anklagad för att ha rånat sig själv. Hur kan du inte tycka det?

Vad är det kvinnor tar efter för dåliga sidor idag menar du? Eller var du ironisk? I så fall förstår jag faktiskt inte har du rätt i.
Nej, var inte ironisk. Kvinnor i dag (yngre) tar ofta efter mäns dåliga beteenden Råna eller spöa, i senare fallet då oftast andra kvinnor (förmodligen pga fysik) Förr var fysiskt våld mer förbehållet män.

Ingen bra utveckling. (är emot våld annat i självförsvar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in