2026-03-11, 09:51
Medlem
Förr när jag handlade i ett område där det fanns flera affärer, så var det en affär (faktiskt andra också) där jag kom väldigt bra överens med flera som jobbade där. Mestadels två killar faktiskt men också en tjej...

När jag var i området brukade jag faktiskt hänga i butiken av och till under några timmar. Jag gjorde annat också när jag ändå var där...

Fast en kille pratade jag ibland om ganska personliga saker med, och han berättade också en hel del om sitt liv. Han gav mig också rabatt och så... En gång frågade han också om lite bra skräckfilmer till halloween. Så jag skrev ner en lista på vad jag tycker är klassiker.

Nåväl... Det fanns dock en tjej där som jag inte ens såg det som lönt att prata mer med. Jag kände liksom på mig att det inte kommer ge något, och att vårt "förhållande" aldrig kommer vara annat än professionellt. Typ be henne ta fram en vara, fråga vad något kostar och täck och adjö.

Så lite konstigt... För det första varför jag inte "klickar" alls med vissa personer och även att jag också märker det innan jag ens ger det en chans. Inte att hon på något sätt var otrevlig eller så. Jag bara kände på mig att det inte kommer bli mer än mycket ytlig "relation".

Har ni märkt liknande med folk?
Citera
2026-03-11, 09:55
Avstängd
Bara för att du blev närmare vän med en av de som arbetade i affären, så finns det väl ingen regel som säger att man ska bonda med resten av personalstyrkan. Märklig tankegång.

Och bara det att man skaffar sina vänner i butiken där man handlar, hänger där hela dagarna, är också något som är väldigt suspekt
Senast redigerad av PatricHbg 2026-03-11 kl. 09:58.
Citera
2026-03-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Bara för att du blev närmare vän med en av de som arbetade i affären, så finns det väl ingen regel som säger att man ska bonda med resten av personalstyrkan. Märklig tankegång.

Haha. Man behöver väl inte bli bästis med hela personalen men... Det är väl inget fel att komma bra överens med folk?

Citat:
Och bara det att man skaffar sina vänner i butiken där man handlar, hänger där hela dagarna, är också något som är väldigt suspekt.

Jag hängde ju inte där hela dagarna men som jag skrev... Det blev av och till några timmar när jag ändå var i området. Inte så att jag inte hade och har andra vänner också...
Citera
2026-03-11, 10:36
Medlem
Vad tror du att personalen tycker om dig om du hänger där i några timmar? De vill nog inte ha dig där, och väntar på ett bra tillfälle att få ringa polisen.

De är väl alltid någon som läser här på Flashback, och då anser de att du är ännu mera creepy. Och du avslöjade dig själv, du har inga vänner.
Senast redigerad av Newton555 2026-03-11 kl. 10:41.
Citera
2026-03-11, 11:01
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Jo, ibland när jag möter en person känner jag instinktivt ett ogillande. Det är en så stor barriär för mig det är svårt att ta en relation någonstans med en sådan person. Spelar ingen roll om det är man eller kvinna eller något annat.
Citera
2026-03-11, 11:03
Avstängd
En del är bara inte så öppna inför andra och då framstår de som att de inte vill ha med dig att göra. Ibland hittar man guld under, men ibland ÄR de som deu tror också.
Har nog inget med dig att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Förr när jag handlade i ett område där det fanns flera affärer, så var det en affär (faktiskt andra också) där jag kom väldigt bra överens med flera som jobbade där. Mestadels två killar faktiskt men också en tjej...

När jag var i området brukade jag faktiskt hänga i butiken av och till under några timmar. Jag gjorde annat också när jag ändå var där...

Fast en kille pratade jag ibland om ganska personliga saker med, och han berättade också en hel del om sitt liv. Han gav mig också rabatt och så... En gång frågade han också om lite bra skräckfilmer till halloween. Så jag skrev ner en lista på vad jag tycker är klassiker.

Nåväl... Det fanns dock en tjej där som jag inte ens såg det som lönt att prata mer med. Jag kände liksom på mig att det inte kommer ge något, och att vårt "förhållande" aldrig kommer vara annat än professionellt. Typ be henne ta fram en vara, fråga vad något kostar och täck och adjö.

Så lite konstigt... För det första varför jag inte "klickar" alls med vissa personer och även att jag också märker det innan jag ens ger det en chans. Inte att hon på något sätt var otrevlig eller så. Jag bara kände på mig att det inte kommer bli mer än mycket ytlig "relation".

Citera
2026-03-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Vad tror du att personalen tycker om dig om du hänger där i några timmar? De vill nog inte ha dig där, och väntar på ett bra tillfälle att få ringa polisen.

Så var det knappast utan mer trevligt umgänge. Det var också en butik där man kunde beställa mat och äta och så och var ibland andra som hängde där en längre stund.

Citat:
De är väl alltid någon som läser här på Flashback, och då anser de att du är ännu mera creepy. Och du avslöjade dig själv, du har inga vänner.

Och vad skulle det ha med saken att göra? Jag tror inte någon där skulle haft något direkt emot något jag skriver här...

Jodå, jag har vänner men kanske vissa jag känt jag inte direkt umgås med idag. Men skulle jag ringa så...

Fast är du verkligen en kvinna? Du verkar inte särskilt mjuk och kvinnlig direkt... Varför så otrevlig?
Citera
2026-03-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Jo, ibland när jag möter en person känner jag instinktivt ett ogillande. Det är en så stor barriär för mig det är svårt att ta en relation någonstans med en sådan person. Spelar ingen roll om det är man eller kvinna eller något annat.

Visst kan det vara så men för mig oftast inte direkt ogillande utan mer att jag bara inte klickar alls med personen.
Citera
2026-03-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
En del är bara inte så öppna inför andra och då framstår de som att de inte vill ha med dig att göra. Ibland hittar man guld under, men ibland ÄR de som deu tror också.
Har nog inget med dig att göra.

Det är fullt möjligt det inte hade något speciellt med mig att göra. Vissa som jobbar på ställen kanske inte direkt känner för lite trevligare samtal med kunder?
Citera
2026-03-11, 11:12
Avstängd
Citat:
Det är fullt möjligt det inte hade något speciellt med mig att göra. Vissa som jobbar på ställen kanske inte direkt känner för lite trevligare samtal med kunder?
Nä å det kan vara bara dagsformen
Citera
2026-03-11, 11:14
Medlem
Citat:

Vissa människor är mer blyga och är enbart på sitt jobb för att göra sitt jobb, svårare än så är det inte. Människor är även olika, har olika humor, olika livserfarenheter och olika prioriteringar.

Det är som folk som spelar en massa datorspel på jobbet... de förstår jag mig inte på. Varför inte? De slösar sin tid. Att sitta och spela flera timmar per dag är bortkastad tid.

All denna tid spenderar jag hellre på att öka min kompetens och pyssla med projekt som kan dra in pengar.
Citera
2026-03-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Vissa människor är mer blyga och är enbart på sitt jobb för att göra sitt jobb, svårare än så är det inte. Människor är även olika, har olika humor, olika livserfarenheter och olika prioriteringar.

Kan vara så och är nog så till stor del, men kan också ha med något annat att göra. Att just den personen klickar jag helt enkelt inte med och jag känner det på mig...

Citat:
Det är som folk som spelar en massa datorspel på jobbet... de förstår jag mig inte på. Varför inte? De slösar sin tid. Att sitta och spela flera timmar per dag är bortkastad tid.

Hehe. Det är väl inget man bör göra egentligen men jag hade ett IT-/kontorsjobb där jag helt enkelt inte fick nog arbetsuppgifter efter ett tag. Så då började jag spela datorspel när jag inte hade annat att göra...

Citat:
All denna tid spenderar jag hellre på att öka min kompetens och pyssla med projekt som kan dra in pengar.

Men du hade kunnat öka din kompetens inom Battlefield eller Fortnite? Men jag skämtar.. Din inställning är såklart vettig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in