Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Som jag skrev, om ett företag sponsrar så är det pengar till verksamheten. Givetvis är det ett personligt problem som man kan ha som anställd idrottare ifall man är tvingad att ha texten ”VATTENFALL” på ryggen om man samtidigt är upplyst och insatt om vindkraftsanläggningarnas negativa påverkan på natur (döda fåglar) och miljö (oväsen, sjukdomsframkallande) och uselhet som energikälla när det inte blåser (driver upp energipriser) vilket är ganska ofta. Men man dansar ju ofta till den melodi som den som betalar spelar. Även jag är tvungen att använda Netflix om jag ska se något tillsammans med familjen trots att jag avskyr det de står för politiskt.
Pride är endast ett upphausat ideologiskt fuffens som slagit rot i samhället. Att vägra bära Pride färger eller att vägra knäa för negrers rätt att härja vilt på gatorna är neutrala och grundlagsskyddade ställningstaganden och envar har rätt till att inte dela andras politiska och ideologiska ställningstaganden.
Ok, så om Vattenfall istället för att kräva att deras logga finns på tröjorna väljer att kräva att alla spelare har regnbågsfärgade kläder som kompensation för att de sponsrar laget och laget som organisation accepterar detta, tycker du då att en enskild spelare ska ha rätt att vägra?
Och om det inte handlar om regnbågsfärgade kläder, utan om att den betalande sponsorn är organisationen Stockholm Pride som vill ha sin logga på matchtröjorna, hur ser du på det? Ska en spelare kunna vägra då?