2026-03-10, 21:20
Medlem
Någon annan som har erfarenhet av bilfirman Bilenkelt.
Har en kollega som köpt bil där och är riktigt missnöjd med den hantering som varit.
Bilen visade fel efter köpet och hela proceduren att få detta åtgärdat har varit minst sagt problematisk.

En reklamation skulle göras och gjordes precis som det skulle. Dock har deras reklamationsansvarige gjort allt för att inte ta sitt ansvar i det hela. Jag har sett mailkontakten och blir riktigt irriterad på hur det får gå till.
Ärendet är nu i dagarna skickat till ARN.
Citera
2026-03-10, 22:15
Medlem
flugornass avatar
Nej ingen egen erfarenhet men dom finns ju inte på någon av alla omdömes/recentions sidor bara det är ju röd flagg.
Men märkligt nog är det Svenskar som är ägare av bolaget, så mer fakta om vad problematiken bestod av vore av intresse?
Citera
2026-03-11, 06:11
Medlem
Det har varit en långdragen process, fel som fanns vid köp och som dokumenterats av bilverkstad som fel innan köpet gjordes.
Reklamationsansvarige har nekat hjälp med diverse argument.
Kunden kunde upptäcka, påvisa, bevisa att fel fanns vid köp och trots allt detta har processen inte kommit till en lösning. Företaget säger att det kan vara handhavandefel, och eller så är det inte det fel som påvisats. Det är de argumenten som reklamationansvarige hänvisar till. Dock finns det tydligt i felsökningen att felet fanns innan köp.

Nej ett företag jag inte skulle rekommendera till nån. Ärendet går prövning hos ARN samt att jag tror media på något sätt kommer informeras, så här får det inte gå till.

Men önskar fler input om nån haft med dom att göra…
Citera
2026-03-12, 13:47
Medlem
Om företaget inte är anslutet till MRF är det meningslöst att anmäla till ARN.
Medlemmar i MRF har förbundit sig att följa ARN:s rekommendationer - men alla gör det inte.
Då hamnar företaget på "svarta listan", där Tesla bl a lär vara frekvent förekommande.

Är det en Tesla det gäller?
Citera
2026-03-12, 13:53
Medlem
Hej ja det är en Tesla.
En sak till som nu framkom i och med hämtning av bil upotäcks en hel del stenskott.
Bilen hämtades då vädret var jättedåligt med blöta vägbanor. Bilen fraktades på en biltrailer i ca 30 mil utan nåt som helst skydd.
Jag var med kollegan när bilen polerades och lackskyddades i slutet på dec-25.

Vid påvisandet av uppkomna skador hänvisar företaget till normalt slitage.

Så jäkla bedrövligt bemötande och ansvarstagande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in