2026-03-10, 19:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
En rapport från Internetstiftelsen visar att intresset för att använda dejtingappar har sjunkit i landet.

I Växjö har gruppen Singelkul nu över 400 medlemmar. Initiativtagarna har tröttnat på apparna och vill hitta andra alternativ.

– Jag tycker personligen inte att dejtingappar är särskilt moderna längre, utan man vill träffas mer som förr.

– Jag blev väldigt trött på bilder från gym, och på fiskar och motorcyklar.

Håller ni med?
Har ni slutat använda dejtingappar?
Är speed-dejting det nya eller vad är det som gäller nu?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/har-traffas-singlar-och-umgas-kravlost-dejtingappar-ar-ute
Citera
2026-03-10, 20:06
Medlem
Sqrbankens avatar
Tycker det är positiv, "ish". Tror däremot inte att folk söker/börjat söka alternativa metoder i speciellt stor skala utan snarare gräver sig djupare ner i sitt singelskap.
Citera
2026-03-10, 20:40
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Har aldrig använt dejtingappar själv men det är ju glädjande att det kanske ”blir mer som förr”!
Citera
2026-03-10, 21:06
Medlem
swebarbs avatar
har aldrig fattat hur nåt intresse ska växa fram på en satans mobilskärm ? bort med skiten och låt oss återgå till hur människor träffades förr utan sociala appar.
Citera
2026-03-10, 21:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Håller ni med?
Har ni slutat använda dejtingappar?
Är speed-dejting det nya eller vad är det som gäller nu?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/har-traffas-singlar-och-umgas-kravlost-dejtingappar-ar-ute

Hur stor del av medlemmarna i "singelkul" är kvinnor då?

Det är väl som med allt annat mestadels män även där.
Citera
2026-03-10, 21:16
Avstängd
Blir inte lätt o ta sig förbi uppkopplingens tid, många är rent beroende av uppkoppling, glömmer man mobilen får dom nästan panik, inte för någon kan ringa utan för man tappar kontakten med omvärlden.

Vi vet även nattklubben har nått sin end station i många städer, liksom England hänvisa till den stora pub döden.
Valt går alltså inte o utföra rent praktiskt till gamla metoder, just dessa förutsättningar har både dött ut och genom gått stora förändringar, som man sluta med tryckare vid disco osv. det var via tryckare man tvinga sig o ta kontakt o fick kontakt, dessa reglera man bort.
Citera
2026-03-10, 21:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Charmigt, fast namnet gör nog sitt "Fabiola Blomberg" med "Singelkul Kronoberg" - låter ju roligt redan där.
Citera
2026-03-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Hur stor del av medlemmarna i "singelkul" är kvinnor då?

Det är väl som med allt annat mestadels män även där.

Gissar 80% men vet ej
Citera
2026-03-10, 22:02
Medlem
Sqrbankens avatar
En aspekt kanske kan vara att hela konceptet med nät/app-dejting har vattnats ur under decenniernas lopp för att idag utvecklats till tjänster som är oattraktivt för bägge parter på nått vis. Kvinnor (med lite överdrift oavsett vart de själva befinner sig 1-10) har tröttnat på att uppvaktas (förnedras) av betabockar (med lite överdrift idag betraktat som allt under typ 7) och betabockar har tröttnat på att förnedras.

Får åtminstone för mig att dynamiken såg annorlunda ut under nät/app-dejtingens barndom då jag själv fortfarande använde dylika tjänster. Skulle jag, en 6:a, ge mig in i leken idag så är jag helt säker på att upplevelsen knappast skulle vara speciellt givande för varken mig eller mitt utbud och låter därför bli. Lite så =)

https://www.youtube.com/watch?v=dJcwcMRkE3E
Citera
2026-03-10, 22:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Gissar 80% men vet ej
Det är nog väldigt många kvinnor om människor faktiskt gör saker och har roligt istället för att sitta på nätet och svara på samma frågor, 800 gånger om.

Det såg ut som om de hade riktigt roligt.
Citera
2026-03-10, 22:17
Medlem
Speed-dejting funkar säkert för de som är extroverta och vill att det ska gå undan.

Gäller att steppa upp. Är du en riktig man och tar henne med storm?
Citera
2026-03-10, 22:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag har aldrig använt någon dejtingapp men noterar att kvinnan i den länkade artikeln som är trött på bilder "från gym" är själv gravt överviktig vilket kanske kan förklara varför hon inte gillar sådana bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in