2026-03-10, 15:02
Medlem
hippilis avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1450655

Här är några som grävt upp 2 miljoner kronor och lämnat in och får 10.000 kr

Hur hade ni gjort behålla eller lämnat in?

Jag hade behållt pengarna och avvaktat för att sedan använda lite då och då och hållt käften om det, hade aldrig tvekat
Citera
2026-03-10, 15:05
Medlem
Behållt!
Citera
2026-03-10, 15:06
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1450655

Här är några som grävt upp 2 miljoner kronor och lämnat in och får 10.000 kr

Hur hade ni gjort behålla eller lämnat in?

Jag hade behållt pengarna och avvaktat för att sedan använda lite då och då och hållt käften om det, hade aldrig tvekat

Till vem lämnade de pengarna? Och av vem fick de 10000 kronor?

Snålt tycker jag.

Jag hade nog inte lämnat in dom, eftersom man anses kriminell i Sverige om man har såna mängder kontanter.
Citera
2026-03-10, 15:09
Medlem
Stora mängder kontanter är skitsvårt att hantera. Särskilt med tanke på dagens regler om penningtvätt. Så det hade nog bara blivit en massa bekymmer. Och det behöver jag inte fler.
Citera
2026-03-10, 15:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Var lämnade de in pengarna? Och av vem fick de 10000 kronor?

Snålt tycker jag.

Jag hade nog inte lämnat in dom, eftersom man anses kriminell i Sverige om man har såna mängder kontanter.
Javisst är det snålt.

Jag hade använt lite då och då så hade ingen reagerat på att man sitter på massa pengar plötsligt 🤷

Använder man lite av dom pengarna successivt behöver man inte röra så mycket på kontona och efter några år blir det en hel del där som man kan kalla att man har sparat 😊
Citera
2026-03-10, 15:11
Avstängd
TheJesuits avatar
De flesta hade nog behållt pengarna. Enda skäl till att jag skulle lämna in är om jag genom vittnen eller på annat sätt blev knuten till platsen och pengarna. Troligen tillhör de något kriminellt nätverk och det vore ju inte så lyckat om man misstänkte mig för att ha tagit dem...
Citera
2026-03-10, 15:12
Medlem
RiMaXs avatar
Är inte 10% praxis vid hittelön? Tror även att det regleras i lag!
Citera
2026-03-10, 15:13
Medlem
StorFetAnkas avatar
Norge... där kanske man har en något sundare syn på kontanter. Annars är ju de pengarna mer eller mindre värdelösa. Visst kan man flytta på väskan och gömma den nån annanstans och säkert komma undan med stölden utan problem, men att spendera pengarna blir ju nästintill omöjligt. Man kan inte ens sätta in en liten summa på banken utan att det blir ett jävla kackel. Handla med kontanter är ju även det hopplöst, 500:- per gång å olika butiker varje gång, man får nog lägga mer pengar på lösnäsa å peruker för att inte bli igenkänd.

Om man bara vore gängkriminell så hade man ju haft sitt egna växlingskontor eller nåt kebabhak som kan tvätta pengarna.
Citera
2026-03-10, 15:15
Medlem
Hade blivit ett helvete med att försöka förklara var dessa pengar kom från den dagen man råkar ha oturen att bli granskad men 10k mot 2 mille? lite mer.
Citera
2026-03-10, 15:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Hade blivit ett helvete med att försöka förklara var dessa pengar kom från den dagen man råkar ha oturen att bli granskad men 10k mot 2 mille? lite mer.
Så länge man inte försöker sätta in dom på något konto skulle det funka.

Varannan gång man handlar i en affär eller tankar bilen betala kontant med dom pengarna
Citera
2026-03-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Så länge man inte försöker sätta in dom på något konto skulle det funka.

Varannan gång man handlar i en affär eller tankar bilen betala kontant med dom pengarna
Mmm ja man skulle ju kunna köpa presenter och liknande för det.
Citera
2026-03-10, 15:27
Medlem
Soneking1s avatar
Personen som lämnade in var en jävla idiot. Han fick tillbaka en halv procent. Spelar ingen roll om det hade varit kontanter. Behåll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in