2026-03-10, 13:44
Medlem
HerrKaleuns avatar
Citat:
Assassin’s Creed is a high-octane thriller centered on the secret war between two shadowy factions — one set on determining mankind’s future through control and manipulation, while the other fights to preserve free will. The series follows its characters across pivotal historical events as they battle to shape humanity’s destiny.

https://www.netflix.com/tudum/articles/assassins-creed-live-action-adaptation-series

Vi får väl se på vilket sätt Netflix fuckar upp det här på...
Citera
2026-03-10, 13:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKaleun
https://www.netflix.com/tudum/articles/assassins-creed-live-action-adaptation-series

Vi får väl se på vilket sätt Netflix fuckar upp det här på...
En sak du kan vara säker på, det är att gråterskorna kommer på rad, för de tål inte att någon gillar något.(Om nu det är så att den är bra nog, och är den dålig så gråter dom bara mer.)

Gillade filmen.
Men ska jag se om jag ska titta på den först, och svaret kommer jag väl på senare.
Citera
2026-03-10, 13:59
Medlem
Fantens avatar
Problemet är ju att den moderna delen av AC-spelen suger. Det är ingen som bryr sig om konflikten i nutiden utan det som är intressant är att springa runt på taken i historiska omgivningar. Och jag vet inte riktigt hur man gör en vettig serie av parkour. Visst, vi har Banlieue 13-filmerna men det är filmer som var skrivna runt coola parkour-scener.

Min fippellerfloppbaraometer pekar klart och tydligt mot flopp.
Citera
2026-03-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Problemet är ju att den moderna delen av AC-spelen suger. Det är ingen som bryr sig om konflikten i nutiden utan det som är intressant är att springa runt på taken i historiska omgivningar. Och jag vet inte riktigt hur man gör en vettig serie av parkour. Visst, vi har Banlieue 13-filmerna men det är filmer som var skrivna runt coola parkour-scener.

Min fippellerfloppbaraometer pekar klart och tydligt mot flopp.

Jag tycker att storyn är väldigt intressant. Visst är den tråkigare i den moderna tiden men det är ändå kul att se hur denna kamp mellan templars och assassin's utvecklar sig. Att människan är skapad som en slarvas till isu. Riktigt spännande tema.

Tror dock inte heller Netflix kommer göra något bra av den men man kan ju hoppas.
Citera
2026-03-10, 18:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3055
Jag tycker att storyn är väldigt intressant. Visst är den tråkigare i den moderna tiden men det är ändå kul att se hur denna kamp mellan templars och assassin's utvecklar sig. Att människan är skapad som en slarvas till isu. Riktigt spännande tema.

Tror dock inte heller Netflix kommer göra något bra av den men man kan ju hoppas.
Jag tycker att den är rätt basic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in