2026-03-10, 12:34
Medlem
Varför fäller jeansen en massa fibrer? Jag har stora problem med att mina jeans fäller väldigt mycket fibrer. Det är strech jeans. Varför blir det så här och hur bli av med problemet?
Citera
2026-03-10, 12:46
Medlem
Kan vara en poäng att nämna märke.
Citera
2026-03-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Kan vara en poäng att nämna märke.

Inget särskilt märke.
Citera
2026-03-10, 13:39
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ww1
Inget särskilt märke.

Sämre kvalitet då. Lösning: Köp jeans av högre kvalitet.
Citera
2026-03-10, 13:51
Avslutad
Hur tvättar du?
Sköljmedel?
Citera
2026-03-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .HEROIN
Hur tvättar du?
Sköljmedel?

Inget sköljmedel.
Citera
2026-03-10, 21:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Hur yttrar sig detta? Gör alla det eller ett par? Skulle bomullsfibrerna bara ramlat av? Har bitar av av elastan tvättats för varmt, och lossnar? Som blå färg i soffan, dvs torrfäller? Fin bomull har långa fibrer (tex egyptisk bomull i lakan), har du hittat jeans av ovanligt korta och dåliga fibrer? Har du fel på tvättmaskinen?
Citera
2026-03-10, 21:51
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Vad är det för jeans och vad menar du med fibrer? Menar du att färgen i tyget släpper och färgar av sig på andra kläder och huden på dina ben? Eller mer att de dammar av sig?
Citera
2026-03-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Hur yttrar sig detta? Gör alla det eller ett par? Skulle bomullsfibrerna bara ramlat av? Har bitar av av elastan tvättats för varmt, och lossnar? Som blå färg i soffan, dvs torrfäller? Fin bomull har långa fibrer (tex egyptisk bomull i lakan), har du hittat jeans av ovanligt korta och dåliga fibrer? Har du fel på tvättmaskinen?

Det lossnar fibrer. Det är synliga fibrer. Alla mina jeans är från samma företag och alla har detta problem. Tvättar i 60 grader. Vet inte om det är långa eller korta fibrer. Vet inte om det är fel på tvättmaskinerna.
Citera
2026-03-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Vad är det för jeans och vad menar du med fibrer? Menar du att färgen i tyget släpper och färgar av sig på andra kläder och huden på dina ben? Eller mer att de dammar av sig?

Vanliga jeans för 299 kr. Inte bara färg som lossnar, även själva fibrerna lossnar. Det ser ut som bomulls-tussar överallt. Samma färg som jeansen. Fastnar på underkläderna. Väldigt mycket.
Citera
2026-03-11, 15:37
Medlem
anomaligns avatar
Gissar att det är återvunnen bomull med i mixen. Min erfarenhet är att det inte håller så bra när man blandar in sånt i tyget.
Citera
2026-03-11, 15:50
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ww1
Det är synliga fibrer ... Tvättar i 60
Stretch bör inte tvättas i mer än 30, elastan stelnar då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in