2026-03-10, 11:48
Medlem
m11080s avatar
Vet någon här vart man kan få tag i Soffa och Fåtölj som klarar en användarvikt på upp till 200 kg ? Alltså att den som sätter sig i soffan / fåtöljen kan väga upptill 200 kg ?
Citera
2026-03-10, 12:04
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
amazon

https://www.amazon.com/recliner-chair-heavy-people/s?k=recliner+chair+for+heavy+people
Citera
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Är det verkligen klokt att köpa det?
Kanske bättre att stå upp.
Citera
Medlem
Alla IKEA-soffor klarar 250 kg. Totalt. Eftersom personen är så fet, så blir bredden ändå densamma, som om två personer sitter där.
Citera
2026-03-10, 12:06
Avstängd
Amazon säljer soffor: https://www.amazon.se/HOMCOM-repose-pieds-tabouret-rangement-rembourr%C3%A9s/dp/B0FHZH94TQ?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=A3UO6VUDOSAD6E
Citera
2026-03-10, 12:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Vet någon här vart man kan få tag i Soffa och Fåtölj som klarar en användarvikt på upp till 200 kg ? Alltså att den som sätter sig i soffan / fåtöljen kan väga upptill 200 kg ?

Formiscare.
Citera
2026-03-10, 12:09
Medlem
SJ-pall och en madrass?
Väldans chikt och morrdäääärnt, ingen behöver ju veta grundanledningen till möblemanget.
Citera
2026-03-10, 12:17
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080

Kan nu ta er ur huset? Mitt tips är att bege er till flera olika möbelaffärer och provsitta olika soffor en bra stund, och hitta vilka som känns sköna efter ett tag.

Vikten borde inte vara något problem med någon soffa, om ni sitter en på varje sittplats. Det är ganska normalt att vanliga normala par sitter på varandra, och då tillsammans kommer upp i den vikten. Aldrig hört att det skulle vara ett problem. Men ska två överfeta sitta och rida varandra på en sittplats behöver ni fundera på om soffan tål 0.5 ton per sittplats.
Citera
2026-03-10, 14:51
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
SJ-pall och en madrass?
Väldans chikt och morrdäääärnt, ingen behöver ju veta grundanledningen till möblemanget.

Bra idé! En ny EUR-pall är godkänd för upp till 1500kg last!
Citera
2026-03-10, 14:54
Medlem
Maxima95s avatar
Då uppstår en helt ny fråga för min del. Ska man köpa möbler och stolar designade för fetisar för att få en försäkran om kvalitet? Om jag köper tjockisstolen är jag garanterad att den kommer hålla då?

Det känns lite som att köpa duschkräm för kvinnor istället för till män eftersom de är mer kvalitetsmedvetna och man då inte kan sälja på dem skräp som till män. Är det alltså tjockisarna som får byggnadskvaliteten med förstärkta fogar och material?
Senast redigerad av Maxima95 2026-03-10 kl. 14:56.
Citera
2026-03-10, 20:46
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Då uppstår en helt ny fråga för min del. Ska man köpa möbler och stolar designade för fetisar för att få en försäkran om kvalitet? Om jag köper tjockisstolen är jag garanterad att den kommer hålla då?

Det känns lite som att köpa duschkräm för kvinnor istället för till män eftersom de är mer kvalitetsmedvetna och man då inte kan sälja på dem skräp som till män. Är det alltså tjockisarna som får byggnadskvaliteten med förstärkta fogar och material?
Va fan, tror du är nåt på spåret.
Varför ska dom tjocka få bättre kvalitet än oss andra.
Tycker att dom om dom ska ha gräddfil när det kommer till möbelkvalitet kan dom bidra med en högre skattesats eller liknande så vi andra också får ut något av vikten.
Att som normalbyggd få möjligheten att sitta i en förstärkt stol är ju knappast plåster på såren.
Citera
2026-03-10, 20:59
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Va fan, tror du är nåt på spåret.
Varför ska dom tjocka få bättre kvalitet än oss andra.
Tycker att dom om dom ska ha gräddfil när det kommer till möbelkvalitet kan dom bidra med en högre skattesats eller liknande så vi andra också får ut något av vikten.
Att som normalbyggd få möjligheten att sitta i en förstärkt stol är ju knappast plåster på såren.

De älskar gräddfil, det är dippbas! Är något byggt för att hålla för fetisar så är det som en pansarvagn för en normalfet, ska aldrig köpa en möbel igen som inte är gjord att hålla för två fetisar att idka samlag i av riktig amerikansk standard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in