Valet 2026 börjar närma sig och jag är osäker på om jag ska rösta på Sd eller Afs, mina åsikter är ungefär mittemellan så jag undrar om er på flashback skulle kunna vägleda mig och informera mig så att jag väljer rätt. Jag tycker att åkesson har börjat gulla för mycket med Israel och tycker att de har "rätt" i kriget mot palestina. Jag tycker att båda sidor är ungefär lika dåliga och bara ljuger så för mig är det helt irrelevant. Jag håller inte heller med om SDs åsikt om "öppen svenskhet" En katt som är född i ett stall är inte en häst som man brukar säga. Enligt mig så är det ungefär helt omöjligt för en första generations invandrare att kunna assimileras fullt ut eftersom man alltid har med sig sin gamla kultur med sig på ett eller annat sätt, det går liksom inte att få bort. Andra generationens invandrare är också ett problem för att om föräldrarna inte har lyckats assemilera sig tillräckligt så kommer deras kultur och tankesätt föras över till barnen, de lär sig föräldrarnas förra språk och följer deras förra kultur osv. En invandrare kan bli delvis svensk men aldrig fullt ut svensk på grund av detta och därför kommer en svenskfödd med två svenska föräldrar alltid vara mer svensk än en invandrare. Det är främst muslimer som är problemet eftersom deras ideologi är så långt ifrån våran kultur vilket bidrar till ofantligt stora problem. Jag vill inte ha någon invandring till Sverige från mellanöstern eller afrika. Jag är inte helt emot invandring men då ska det till alla största grad vara europeiska invandrare eftersom det är mycket enklare för dem att anpassa sig och bete sig på rätt sätt. Jag är för dödsstraff eftersom att jag anser att det är ett passande straff för de som har begått de grövsta brotten och aldrig kommer kunna släppas ut i samhället igen, tillexempel serievåldtäktsmän och seriemördare. Jag är radikalare än SD men jag är fortfarande för demokrati och emot våld och där tror jag det kanske krockar med Afs. Jag har sett på sociala medier att Afs har fått anhängare från nazister vilket jag vill ta avstånd från. Jag håller med Afs åsikter till hög grad men jag känner att jag inte riktigt litar på partiet på grund av detta. Afs har också så lågt väljarstöd och kommer inte riktigt ha något inflytande i politiken. Vad borde man rösta på? Tack