Citat:
Ursprungligen postat av
mlnUn
Det är lite opraktiskt för grönsaker och frukt. Men vad gör man annars om man inte kan handla själv?
150 kr tycker jag ändå var billigt om det är för hur mycket man än handlar.
I vilken process legitimerar man sig? Har bank-id men bara på datorn inte nå mobilt int.
Ja, 150 kr är oavsett mängd man beställer. Köper man bara tre-fyra varor är tex mathem billigare då leveransen ingår men köper du mer än ca 1500-2000 så är Willys billigare totalt sett då de har lägre pris på de enskilda varorna. Min erfarenhet är också att det funkar bra, någon gång har någon enstaka grönsak varit dålig men kan nog räkna de tillfällena på ena handens fingrar under de senaste fyra-fem åren. Jag brukar dock använda Willys sfär att beställa basvaror en gång i månaden så alla kompletterande färskvaror under månaden i övrigt köper jag själv.
Legitimerar dig gör du bara om du beställt varor med 18-årsgräns, tex folköl. Vid köpet betalar du med kort, annars ingen legitimering. Du kan också skapa ett konto som du loggar in på när du beställer; det är kanske en sorts legitimering, men inget krav vad jag vet.