2026-03-09, 21:08
Medlem
Jag upplevde att russin spelade en ganska central roll i min barndom men nuförtiden finns det betydligt roligare alternativ om man tycker om torkad frukt. Ändå fortsätter russin existera i handeln. Så förutom att peta ner några i bullar (äckligt), hur kan russin ens fortsätta existera på marknaden?
Citera
2026-03-09, 21:11
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Skulle tippa på att barn fortfarande äter russin.
Citera
2026-03-09, 21:12
Avstängd
Jag tycker det är gott med russin ibland och det blir gott med salta jordnötter och russin i samma skål tror det blev populärt på 1980 talet!
Senast redigerad av FallerIfallerA 2026-03-09 kl. 21:14.
Citera
2026-03-09, 21:14
Medlem
supremanics avatar
Jag har russin i grekisk naturell yoghurt tillsammans med mysslin för att få lite sötma.
Citera
2026-03-09, 21:16
Avslutad
Jag köpte russin när jag rökte gräs för att stilla min extrema hunger som uppstod
Citera
2026-03-09, 21:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag upplevde att russin spelade en ganska central roll i min barndom men nuförtiden finns det betydligt roligare alternativ om man tycker om torkad frukt. Ändå fortsätter russin existera i handeln. Så förutom att peta ner några i bullar (äckligt), hur kan russin ens fortsätta existera på marknaden?

Köper gula russin från indiska matbutiker. Man stoppar dem i grytor.

Intressant nog sväller de upp till att bli mer eller mindre som en vanlig vindruva till formen.
Citera
2026-03-09, 21:21
Medlem
Europes avatar
Jag har ibland i lite russin, utöver gojibär som ju också är söta, när jag äter naturell kvarg eller yoghurt, då det är rätt syrligt, så sötman uppväger syrligheten. Ibland har jag det även när jag äter filmjölk. Utöver det har jag även oftast i solros- och pumpakärnor, samt med yoghurt och filmjölk även havregryn eller rågflingor. Möjligtvis är russinen inte det nyttigaste direkt, men det hela blir lite godare med deras sötma.
Citera
2026-03-09, 21:23
Moderator
Humbugs avatar
Russin är gott i müsli, men i övrigt äter jag det inte. Med IBS-mage är det dessutom som att be om en natt på toaletten. Kraftigt laxerande skit som inte bör förtäras av någon med självbehärskning.
Citera
2026-03-09, 21:24
Bannlyst
Det är väl fortfarande populärt som snack till små barn, det är även gott i nötmix och vem gillar inte riktig kavring med russin!

Så människor köper det av alla möjliga anledningar antagligen för att de gillar smaken!
Citera
2026-03-09, 21:25
Medlem
Full-Retards avatar
Jag brukar tjonga ner 1 dl russin i vinglaset så smakar vinet mer fruktigt. Sen i slutet av kvällen kan man äta russinen, då smakar de som romrussin
Citera
2026-03-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Jag köper Sultanrussin från Saltå Kvarn..mumsar på russin och några nötter när jag är lite godissugen.
Tycker inte om russin i bröd eller maträtter.
Citera
2026-03-09, 21:39
Medlem
Fantens avatar
Russin är ju svingott. I alla fall som dom är. Stoppar man dom i något så förstör man både russinen och det man har stoppat dom i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in