2026-03-09, 17:32
Medlem
Vad tycker ni om den här strategin för att ge ett nystartat marknadsföringsbolag en snabb skjuts? Företaget planterar ett rykte om sig självt på nätet – helst något negativt eftersom det sprids snabbare.

Efter ett tag går de ut och avslöjar att allt var en medveten taktik för att få uppmärksamhet. Då framstår det som ett mycket smart drag och ger dem många kunder.

Det finns en enorm marknad av småföretag som skriker efter uppmärksamhet och som inte bryr sig om "fina salonger".
Citera
2026-03-09, 17:46
Medlem
kraftfoders avatar
Hur är budget?

100?
100.000?
100 miljoner?
Citera
2026-03-09, 18:01
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Hur lång tid är "efter ett tag"?

Smart eller inte vet jag inte, men om det står negativa omdömen så är det nog inte många som vill handla/anlita. Eller? 🤔😕
Citera
2026-03-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Hur lång tid är "efter ett tag"?

Smart eller inte vet jag inte, men om det står negativa omdömen så är det nog inte många som vill handla/anlita. Eller? 🤔😕

Men allt är förstås bara på skoj. Säg att företaget tar in en extremt kontroversiell person. En nazist? Det skulle skapa enorm uppmärksamhet. Tja några veckor till månader?

"Han kastade tårta på Wallenberg.."

Småkunderna skulle bara skratta.
Senast redigerad av shadowsignal 2026-03-09 kl. 18:36.
Citera
2026-03-09, 19:02
Medlem
Lite som Dan Park? Men bara riktat åt etablissemanget.

"Han stod och heilade i Riksdagen mitt under direktsändning."
Citera
2026-03-09, 19:13
Medlem
Ännu ingen supersmart som påpekar hur idiotisk idén är.

Är jag (snarare min vän) så jäv.. smart eller?
Citera
2026-03-09, 19:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadowsignal
Men allt är förstås bara på skoj. Säg att företaget tar in en extremt kontroversiell person. En nazist? Det skulle skapa enorm uppmärksamhet. Tja några veckor till månader?

"Han kastade tårta på Wallenberg.."

Småkunderna skulle bara skratta.
Ja jo jag läste ju det i din TS. Jag tänker bara hur jag tänker om jag ser negativt omdöme (typ bara negativa) så handlar inte jag den specifika prylen eller från den sidan alternativt nån tjänst. Men vad vet jag.. Det kan ju kanske funka om man är snabb p ändrar att det bara var ett prank 🤔
Citera
2026-03-09, 19:26
Medlem
Många läser det här, men ingen verkar kunna förklara varför idén skulle vara idiotisk. Är det verkligen ingen som lyckas räkna ut det?

Jag ser det inte. Det är helt jäv absurt – men kanske är det just därför det fungerar??
Senast redigerad av shadowsignal 2026-03-09 kl. 19:34.
Citera
2026-03-09, 22:53
Medlem
Negern och Nazisten
Citera
2026-03-22, 15:40
Medlem
Tranquility Bass avatar
Hur ska du säkerställa att folk som läser det negativa även kommer läsa att det är fejk? Finns en uppenbar risk att många bara kommer läsa/komma ihåg det negativa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in