Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Frågan alla ställer sig är såklart vart alla hederliga rubriker har tagit vägen?
På FB och i media.
Det handlar om små söta sötvattenkrokodiler.
Ingen har någonsin dött av en sådan. De gillar insekter mest av allt vilket är toppen!
AI-översikt
Sötvattenkrokodiler (främst Crocodylus johnstoni i Australien) är generellt skygga och anses inte vara ett hot mot människor, och inga bekräftade dödsfall har orsakats av denna art. Även om de kan bita i självförsvar eller av misstag, är de inte kända för att jaga människor, till skillnad från saltvattenskrokodilen.
Viktiga fakta om sötvattenkrokodiler:
Farlighet: De anses generellt säkra att simma med, så länge de inte blir provocerade.
Bettskadors: Om de biter (ofta i självförsvar om man kommer för nära) kan det orsaka sårskador och infektioner.
Ja jag befinner mig inte i Australien och kan inte avgöra hur läget är där utan får förlita mig på rapporter. På bilden visas det mycket riktigt små sötvattenkrokodiler men i artikeln så är det ändå saltvattenkrokodiler som är i fokus och som det finns avgjort mest av. Så ingen kan nog förneka att saltvattenkrokodilerna har ökat väldigt mycket på senare tid. Vilket alla kramare såklart älskar ända tills någon i deras närhet råkar ut för en saltie. Lagom är bäst av allt, det är en orubblig sanning.