2026-03-09, 15:17
Medlem
GustavBustav1916s avatar
Jag vet att detta kan låta som trams men jag ställer det som en seriös fråga.

I fall jag skulle dra till Umeå å pissa ute på lövens arena hade jag då hamnat i juridiskt trubbel? Min polare planerar att dra ut i ume och de har bjudit med mig så jag tänker i fall det strullar sig och jag behöver öppna slussen på damen så sagt så hade det ju varit ett bra ställe att göra det
Citera
2026-03-09, 15:30
Medlem
Jag har fått ett betalningsföreläggande på 800:- för att pissat på en vägg utanför en krog. Betalar man inte så kan det bli lite mer juridiskt med en rättegång samt böter som går efter ens inkomst.

Skulle du vilja att någon skulle pissa på din bil? eller på din dörr eventuellt brevinkastet?.
Citera
2026-03-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavBustav1916
Jag vet att detta kan låta som trams men jag ställer det som en seriös fråga.

I fall jag skulle dra till Umeå å pissa ute på lövens arena hade jag då hamnat i juridiskt trubbel? Min polare planerar att dra ut i ume och de har bjudit med mig så jag tänker i fall det strullar sig och jag behöver öppna slussen på damen så sagt så hade det ju varit ett bra ställe att göra det
Förargelseväckande beteende i bästa fall och skadegörelse i sämsta fall.
Citera
2026-03-09, 16:22
Bannlyst
Att gå lite avsides och uppsöka en buske eller liknande för att diskret slå en sjua som man är inga konstigheter, ohölstrar du prinskorven publikt inför allmän beskådan kan alla möjliga problem uppstå!
Citera
2026-03-09, 16:28
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Jag har fått ett betalningsföreläggande på 800:- för att pissat på en vägg utanför en krog. Betalar man inte så kan det bli lite mer juridiskt med en rättegång samt böter som går efter ens inkomst.

Skulle du vilja att någon skulle pissa på din bil? eller på din dörr eventuellt brevinkastet?.
Att pissa på en husvägg renderar precis som de allra flesta trafikbrott i penningböter (en fastslagen summa), inte dagsböter.
Citera
2026-03-09, 16:59
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Du behöver uppsöka beroendeenheten där du bor.
Citera
2026-03-09, 17:24
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Att gå lite avsides och uppsöka en buske eller liknande för att diskret slå en sjua som man är inga konstigheter, ohölstrar du prinskorven publikt inför allmän beskådan kan alla möjliga problem uppstå!
Det tål att påpekas att det fortfarande är olagligt att urinera på allmän plats oavsett om det är diskret avsides och ingen ser. Skulle länsman trots allt se att du pinkar i ett buskage kan det bli trubbel i vilket fall. Dock är ju risken att lagens väktare ens skulle orka kliva ur bilen om de ser någon smyga in i ett buskage och sköter det snyggt antagligen mycket låg. Men rent formellt är detta olagligt.
Citera
2026-03-09, 17:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det tål att påpekas att det fortfarande är olagligt att urinera på allmän plats oavsett om det är diskret avsides och ingen ser. Skulle länsman trots allt se att du pinkar i ett buskage kan det bli trubbel i vilket fall. Dock är ju risken att lagens väktare ens skulle orka kliva ur bilen om de ser någon smyga in i ett buskage och sköter det snyggt antagligen mycket låg. Men rent formellt är detta olagligt.
Det har ju givetvis hänt att man behövt slå en sjua ute, särskilt i yngre dagar, jag hade när jag var ung vänner som fick just böter för att urinerat på allmän plats, men väljer man en bättre plats, helst där folk inte brukar urinera, så går det nog oftast bra. Men som allt annat så kan man ju ha otur även om man sköter det snyggt.
Citera
2026-03-09, 18:03
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Förargelseväckande beteende i bästa fall och skadegörelse i sämsta fall.
Skadegörelse?
Då måste man väl pissa på nåt som absorberar pisset och då blir typ missfärgat eller börjar lukta piss :P
Citera
2026-03-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Skadegörelse?
Då måste man väl pissa på nåt som absorberar pisset och då blir typ missfärgat eller börjar lukta piss :P
Eller kortslutning. Finns många scenarier som man förstås inte tänker på.
Citera
2026-03-09, 18:42
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn

Man får inte pissa i buskar heller enligt polisen tyvärr
Citera
2026-03-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Att pissa på en husvägg renderar precis som de allra flesta trafikbrott i penningböter (en fastslagen summa), inte dagsböter.
Jag blev kallad till tinget när jag hade glömt bort att betala, blev lite dyrare än de 800:- som det var från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in