2026-03-09, 10:10
Medlem
PyjamasXLs avatar
Har sett detta lyftas fram lite här och där. Nu senest på TV4 Morgon. Det ifrågasätts varför bara män skall bära slips. Jag hittar förövrigt ingen Mode-kategori, så jag lägger tråden här och bräddar frågeställning.

Frågeställning:
Varför kan män aldrig få ha något som är typiskt manligt, utan genast så skall det vara lika för båda (eller alla könen)?
Det är likadant inom sporten. Så fort någon sport växer fram så skall den även inom kort börja utövas av kvinnor. Det höjs röster för lika lön för kvinnliga utövare med mera.
- Nu vet jag inte till fullo om samtliga sporter och spel utvecklats av just män, men det känns så. Jag kommer dock på "hoppa Twist och Hopprep" som kanske kan vara typiskt tjejigt, och där inte män engagerar sig något nämnvärt i vad jag vet? - Men det är i så fall undantag.
Ju mer jag funderar över detta ju mer underligt tycker jag att det är, så jag tycker att det även går bra att diskutera om kvinnor är mindre uppfinningsrika än män, och att det är därför som de jämt skall efterapa vad män gör?
Citera
2026-03-09, 10:13
Medlem
För min del får ni gärna behålla slips, fluga och y-frontskalsong.

Dock glad att ni delar med er av brallor och bekväma skor.
Citera
2026-03-09, 10:18
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Bra, så du anser alltså inte att kvinnor också måste bära slips/fluga, för att män ju gör det? - Ja, kanske kan män får ha kvar sin Y-front för sig själva då den ju fyller en funktion för män med snopp.
Citera
2026-03-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Bra, så du anser alltså inte att kvinnor också måste bära slips/fluga, för att män ju gör det? - Ja, kanske kan män får ha kvar sin Y-front för sig själva då den ju fyller en funktion för män med snopp.
Jag anser att alla ska få klä sig som de vill. Men för min del (som jag skrev) avstår jag gärna från slips, fluga och y-frontskalsong.

Men det där med y-frontskalsong intresserar mig. Är det verkligen så att män drar ner gylfen, tråcklar ut penis genom y-frontskalsong och sedan genom byxans gylf? Är det inte enklare att bara hasa ned brallan och kalsonger lite?
Citera
2026-03-09, 10:22
Avstängd
bogerts avatar
Citat:
Jag kommer dock på "hoppa Twist och Hopprep" som kanske kan vara typiskt tjejigt, och där inte män engagerar sig något nämnvärt i vad jag vet?

vet du inte mycket
Citera
2026-03-09, 10:23
Medlem
Connykrims avatar
Citat:

Ge fan i dom också.
Äckligt när pundarbrudar klär sig som en snubbe.
Citera
2026-03-09, 10:25
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
vet du inte mycket
Då hoppas jag att du vill vara vänlig och bistå med kvalitativ info i fråga.
Citera
2026-03-09, 10:26
Avstängd
bogerts avatar
Citat:
Då hoppas jag att du vill vara vänlig och bistå med kvalitativ info i fråga.

Länk finnes
Citera
2026-03-09, 10:28
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Men det där med y-frontskalsong intresserar mig. Är det verkligen så att män drar ner gylfen, tråcklar ut penis genom y-frontskalsong och sedan genom byxans gylf? Är det inte enklare att bara hasa ned brallan och kalsonger lite?
Joda, så är det. Minns att jag använde Y-fronten själv som pöjk, och det var ju ett bra sätt när byxorna satt tait.
Citera
2026-03-09, 10:30
Medlem
Citat:

Frågeställning:
Varför kan män aldrig få ha något som är typiskt manligt, utan genast så skall det vara lika för båda (eller alla könen)?
Det är likadant inom sporten. Så fort någon sport växer fram så skall den även inom kort börja utövas av kvinnor. Det höjs röster för lika lön för kvinnliga utövare med mera.
- Nu vet jag inte till fullo om samtliga sporter och spel utvecklats av just män, men det känns så. Jag kommer dock på "hoppa Twist och Hopprep" som kanske kan vara typiskt tjejigt, och där inte män engagerar sig något nämnvärt i vad jag vet? - Men det är i så fall undantag.
Ju mer jag funderar över detta ju mer underligt tycker jag att det är, så jag tycker att det även går bra att diskutera om kvinnor är mindre uppfinningsrika än män, och att det är därför som de jämt skall efterapa vad män gör?

Tja, det är ju väldigt enkelt att föklara det: Feminister har inga egna idéer överhuvudtaget. Deras enda strategi är att bli sämre kopior av män.
Citera
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Länk finnes
Aha, sådant hopprep ja. Jätteduktiga är dom på det. Tänkte nog lite mer på Doubble Dutch (eller vad det nu heter).
Citera
Medlem
Kvinnor bara måste ha och göra allt som män har. Själv vill de inte dela med sig av vad kvinnor har eller gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in