2026-03-09, 00:50
Medlem
Mitt ex som gjorde slut med mig på ett rätt så dåligt sätt för en o halv månad sedan hörde av sig igår kväll.Frågade hur jag mår osv, sen skrev: ville bara kolla så du må bra hoppas du inte är arg på mig jag svarade nej du då? Och exet svarade nej jag hörde ju av mig. på slutet så skriver exet: ska sova nu men kan ringa dig ifall du vill nån gång? Sen ”god natt sötis”😅😅 jag har inte skrivit först mer o kommer inte.

Vad ville exet? Vårt förhållande tog slut på ett konstigt sätt i alla fall
2026-03-09, 00:55
Avstängd
Bara det han sa, på vilket sätt slutade ert förhållande konstigt?
2026-03-09, 00:58
Avslutad
Ex är bara att glömma och gå vidare. Det slutar aldrig bra att gå ihop igen. Hon känner sig förmodligen ensam och osäker.
2026-03-09, 01:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Mitt ex som gjorde slut med mig på ett rätt så dåligt sätt för en o halv månad sedan hörde av sig igår kväll.Frågade hur jag mår osv, sen skrev: ville bara kolla så du må bra hoppas du inte är arg på mig jag svarade nej du då? Och exet svarade nej jag hörde ju av mig. på slutet så skriver exet: ska sova nu men kan ringa dig ifall du vill nån gång? Sen ”god natt sötis”😅😅 jag har inte skrivit först mer o kommer inte.

Vad ville exet? Vårt förhållande tog slut på ett konstigt sätt i alla fall

1. Skit fullständigt i vad hon sa.
2. Blocka henne tills den punkt att du inte behöver starta en tråd om det här.
3. Gå vidare.

Hon har blivit desperat, men vill att du ber att hon ska "komma tillbaka". Röd flagga redan där men det är rent allmänt en dålig idé för er båda. Det enda du bör svara (om du nu vill svara överhuvudtaget före du blockar) är ungefär "Nej tack", och se punkterna ovan.
2026-03-09, 02:49
Medlem
Inhale82s avatar
När ett ex hör av sig och bara ville undra hur du mår, så betyder det att exet mår kasst.
Kanske ångrar sig eller är rent av kåt.

Har du inget intresse att återgå till förhållandet så ska du då be om att bli lämnad ifred.
2026-03-09, 02:52
Medlem
Exet vill ha tillbaka dig. Åtminstone tillfälligt. Svårt att säga om exet menar allvar.

Brukar inte vara bra idé ta tillbaka exet. Det är som att gå ut med sina sopor och ta tillbaka det.
2026-03-09, 02:55
Medlem
Merwinnas avatar
På en lördagkväll alltså. Då var personen antagligen berusad, och blev lite gråtmild sådär.
2026-03-09, 05:18
Medlem
hon är utspelad/dumpad. nu vill hon ha bekräftelse. skit i henne helt, och säg till henne att hon ska ge fan i att höra av sig mer. hon gjorde sitt val och nu får hon stå för det.
2026-03-09, 05:59
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tycker att du ska baka en smörgåstårta och sätta en svensk flagga på toppen på smörgåstårtan.
Glöm inte av att lägga nyckeln under dörrmattan. Sedan kan du göra en kopia på nyckeln så att hon kan flytta in igen.
Jag tror att hon fick nobben av sin nya så att hon måste krypa tillbaka till det gamla.
Det kanske tar några månader innan hon drar iväg igen. Då får du byta tårta istället för smörgåstårta till en Schwarzwaldtårta.
Lycka till med livet.
2026-03-09, 06:03
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Har du blivit dumpad av henne en gång så kommer du tyvärr bli det igen.
2026-03-09, 07:16
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Gräset var väl inte nå grönare på andra sidan å vill försöka komma in i ditt liv igen är min gissning.
2026-03-09, 08:06
Medlem
Om jag blivit dumpad på ett otrevligt sätt så skulle jag inte ens svara på ett SMS.

Ja, jag är en surhäxa/bitterfitta mm mm
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in