2026-03-09, 00:18
Avslutad
EU:s nya så kallade handelsavtal, som DFS kallar för folkutbytesavtalet innebär att det kommer att välla in indier till Europa.

Indier ses som ett fint, välutbildat och skötsamt folk verkar det som men hur många här vill ta med sin fru och dotter och flytta till Indien? Jag tror siffran är 0.

Samtidigt tycker gemene svensk att dom är varmt välkomna eftersom dom "sköter sig". Det där jävla naiva gubb-argumentet alltså.

Indien som land, det dumpas skräp i varenda sjö utan att någon bryr sig, folk bajsar öppet på gatorna och det lagas mat på marken där man använder sina skitiga händer och fötter för att röra om i maten samtidigt som det kryper massa flugor i och runt maten. Dom använder väl inte ens toalettpapper efter att ha varit på toa men är inte säker på att det stämmer.

Jag har även hört att indier har en fruktansvärd kvinnosyn och att våldtäkter och mord på kvinnor är väldigt vanligt förekommande.

Varför är svensken så mån att ta hit dessa? För att dom anses vara duktiga på att jobba?

Underskattar vi faran med massimport av indier och vad kommer det att göra med Sverige förutom att bidra till en snabbare folkutbytesprocess?

Hoppas tråden inte anmäls för hets mot folkgrupp. Jag hetsar inte mot någon, bara utrycker min genuina oro.

Eller har jag fel, kommer indier att berika vårt land?
Citera
2026-03-09, 00:25
Medlem
Jag tror att många indier vill och kommer att försöka ta sig till Europa. Det är ett stort land med en befolkning som typ kan gå från djupaste fattigdom till att bli "rika" bara genom att signa ett arbetskontrakt här i Europa. Det är en enorm skillnad i inkomstläge även för en foodora-cyklist.

Men rent allmänt sett, jag tror att eran är över att alla länder vill kraftigt utöka befolkningsmängden och att det finns arbete till alla. Vi går mot en tid då arbetskraft inte kommer behövas på samma sätt som tidigare.

Så vi får se vad som händer.

När det gäller Sverige, vi har redan 700.000 arbetslösa som kan bli fodoora-cyklister.
Citera
2026-03-09, 00:25
Avslutad
Sitter och tittar på Jeff Ahl i hans tankesmedja Heimr och han är rasande över detta avtal och kallar Indien för jordens avlopp och att deras ingenjörer är på en mycket lägre nivå än våra egna svenska ingenjörer.
Citera
2026-03-09, 00:28
Avstängd
dude2ks avatar
Åsiktskorridoren.. egna åsikter är förbjudna. Passa in i sociala sammanhang osv!
Citera
2026-03-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
EU:s nya så kallade handelsavtal, som DFS kallar för folkutbytesavtalet innebär att det kommer att välla in indier till Europa.

Indier ses som ett fint, välutbildat och skötsamt folk verkar det som men hur många här vill ta med sin fru och dotter och flytta till Indien? Jag tror siffran är 0.

Samtidigt tycker gemene svensk att dom är varmt välkomna eftersom dom "sköter sig". Det där jävla naiva gubb-argumentet alltså.

Indien som land, det dumpas skräp i varenda sjö utan att någon bryr sig, folk bajsar öppet på gatorna och det lagas mat på marken där man använder sina skitiga händer och fötter för att röra om i maten samtidigt som det kryper massa flugor i och runt maten. Dom använder väl inte ens toalettpapper efter att ha varit på toa men är inte säker på att det stämmer.

Jag har även hört att indier har en fruktansvärd kvinnosyn och att våldtäkter och mord på kvinnor är väldigt vanligt förekommande.

Varför är svensken så mån att ta hit dessa? För att dom anses vara duktiga på att jobba?

Underskattar vi faran med massimport av indier och vad kommer det att göra med Sverige förutom att bidra till en snabbare folkutbytesprocess?

Hoppas tråden inte anmäls för hets mot folkgrupp. Jag hetsar inte mot någon, bara utrycker min genuina oro.

denna typ av invandring började vräka in 2023 om man tittar på statistiken.
Det var då tidö-partiernas löfte om att strypa invandringen

resultatet var lika stor invandring från andra länder och mångdubbelt från Indien, Bangladesh och liknande

inte för att jag var en stor konsument av lösgodis innan, men efter att ha sett dessa fodoorabud stå och gräva i lådorna med händerna köper jag numera ingenting som inte är förpackat
Citera
2026-03-09, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
denna typ av invandring började vräka in 2023 om man tittar på statistiken.
Det var då tidö-partiernas löfte om att strypa invandringen

resultatet var lika stor invandring från andra länder och mångdubbelt från Indien, Bangladesh och liknande

inte för att jag var en stor konsument av lösgodis innan, men efter att ha sett dessa fodoorabud stå och gräva i lådorna med händerna köper jag numera ingenting som inte är förpackat

Ja jag bor i en stad som är väldigt utsatt och kan bevittna om hur mängden indier exploderat senaste åren. Så fort jag tittar ut genom fönstret så ser jag alltid en eller flera indier, mycket oftare än svenskar. Enligt svennelogik så ska jag tycka att det är fint eftersom alla har en ryggsäck och förmodligen går till och från sitt arbete. Skötsamma, som det heter.

Och det kommer att bli fler, många fler med detta avtal.
Citera
2026-03-09, 01:16
Avslutad
Tydligen är Indien det landet med flest incels i världen hörde jag nyss och att kvinnosynen är värre än i Mellanöstern.
Citera
2026-03-09, 02:51
Medlem
Citat:

Ja, de pratar roligt och visst många har utbildning men jag har ingen lust att bo i Indien eller umgås med indier. Lite märkligt är det att vi hela tiden ska urholka vår kultur. Om vi ska göra det kan vi väl välja de kulturer vi gillar bäst. Greker? Italienare? Latinos? Osv

Usch nej. Helt ärligt oförståeligt. Klart hela världen står och knackar på dörren snart men vi kan inte ta in fler. Vi behöver se om vårt eget. Bostadsbrist och sånt är redan problem.
Citera
2026-03-09, 03:40
Medlem
underhuggarens avatar
Citat:
Sitter och tittar på Jeff Ahl i hans tankesmedja Heimr och han är rasande över detta avtal och kallar Indien för jordens avlopp och att deras ingenjörer är på en mycket lägre nivå än våra egna svenska ingenjörer.

Måste instämma se på Thailand som gjorde sig av med nästan alla västerländska turister och började bjuda in Indier som skulle rädda Turist industrin som gick sådär nu har de ett par miljoner Indier i landet som inte spenderar en enda krona de skiter och sover på stränderna män i stora grupper hand i hand tok prutandes 8 pers delar på en drink. Tillför inget till ekonomin och hela fenomenet är rätt motbjudande och spenderande turister har hittat andra ställen att semestra på där det både är billigare och inga stinkande smutts indier. Indier är bluffare typ alla arbetar i scam call centers eller håller på med annan kriminalitet.

Denna avvikande våldtäkts kultur kommer inte att tillföra något i Europa förutom misär våldtäkter välfärd & bidrasplundring och totalt griseri.
Citera
2026-03-09, 03:42
Avstängd
Citat:
Ja jag bor i en stad som är väldigt utsatt och kan bevittna om hur mängden indier exploderat senaste åren. Så fort jag tittar ut genom fönstret så ser jag alltid en eller flera indier, mycket oftare än svenskar. Enligt svennelogik så ska jag tycka att det är fint eftersom alla har en ryggsäck och förmodligen går till och från sitt arbete. Skötsamma, som det heter.

Och det kommer att bli fler, många fler med detta avtal.

Bor i en liknande stad, det kryllar av Mellanöstern, afrikaner och indier folk överallt!
Fodoora bud överallt, fan inte många svenskar man ser.
Citera
2026-03-09, 04:44
Medlem
Xpander-s avatar
Indien är ett riktigt skitland och återigen beror inte de på gruset under fötterna utan på människorna som grupp och kultur som bor där. Flyttar man människor därifrån till oss, blir vårat land som deras. Tyvärr är en stor del svenskar lika efterblivna vänsterliberaler som de vart senaste 30 åren, så ja.. allt kommer fortsätta förvandlas till skit. Sverige går inte rädda..
Citera
2026-03-09, 05:49
Medlem
Citat:

Hur du någon källa på att frihandelsavtalet innefattar någon slags frikanal för indier att flytta till Europa? Frihandelsavtal brukar väl inte innefatta sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in