2026-03-08, 21:13
Avstängd
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-hyllar-malmolararen-talibanerna-landet-har-befriats
Citat:
En lärare i Malmö uttrycker stöd för talibanerna i afghanska medier och kritiserar införandet av västerländsk demokrati i Afghanistan. Kommunen har nu inlett en utredning och stängt av läraren.

– Det är helt oacceptabelt om han skulle föra vidare de här åsikterna till de barn han undervisar, säger Sara Wettergren (L), skolkommunalråd.
Vem är läraren?
Citera
2026-03-08, 21:22
Medlem
Hela Malmö och andra städer med stort antal muslimer har blivit infiltrerade på ledningsnivå. Det är inte längre möjligt att ta tag i problemet. Föräldrar är rädda för att anmäla och visa bevis. Flickor blir hemskickade om de har för sexiga kläder. Sharia härjar fritt I Sverige.
Citera
2026-03-08, 21:23
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Man får väl tycka och tänka vad man vill i demokrati? Sen vad andra tycker och tänker om andras åsikter det är irrelevant.
Citera
2026-03-08, 21:23
Avstängd
Du kan flytta afghaner till Europa, men du kan inte flytta ut talibanen ur dem. Sådan är verkligheten.
Citera
2026-03-08, 21:25
Avstängd
Om man själv vore afghan skulle man kanske känna stolthet över att talibanerna lyckades besegra amerikanerna.
Citera
2026-03-08, 21:31
Medlem
kalkryggars avatar
Det man vill veta är hur det här slutar. Skulle inte förvåna mig om han får fortsätta vara lärare.
Citera
2026-03-08, 21:31
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
”Landet har befriats”

Har han fel? Var inte islam vid makten i Afghanistan, och hade ett enormt brett stöd bland männen på gatan, innan USA gjorde ett försök att gå in och ta över makten?
Citera
2026-03-08, 21:34
Avslutad
Han jobbar och betalar skatt och är alltså en vinst för samhället. Det har jag fått lära mig.
Citera
2026-03-08, 21:43
Medlem
Kundalinis avatar
Läraren har sannolikt rätt i att det inte bara är att införa skolplikt i ett land som Afghanistan över en natt, eller kanske inte ens över ett årtionde.
Citera
2026-03-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Man får väl tycka och tänka vad man vill i demokrati? Sen vad andra tycker och tänker om andras åsikter det är irrelevant.
Ja, men man får nödvändigtvis inte jobba med vad man vill.
Citera
2026-03-08, 22:15
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det man vill veta är hur det här slutar. Skulle inte förvåna mig om han får fortsätta vara lärare.

Varför skulle han inte få vara det? Vi har väl åsikts- och yttrandefrihet fortfarande även om så kallade liberala krafter försöker sitt bästa att förbjuda oönskade åsikter som stör likriktningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Ja, men man får nödvändigtvis inte jobba med vad man vill.
Efterfrågar du yrkesförbud för sådana som inte delar den nyliberala värdegrunden?
Citera
2026-03-08, 22:31
Medlem
Personligen tycker jag att läraren borde åka hem till det där skitlandet han hyllar. Får väl se hur det blir med utredningen man får nog jobba kvar med en liten erinran. Men en tandpetare i låset hemma hos han skulle passa bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in