2026-03-08, 20:08
Medlem
Är en kvinna i 20-30 års åldern och har nyligen börjat uppleva smärta och ömhet i bröstkorgen vid minsta beröring. Märks allra mest i duschen när jag tvålar in mig eller skrubbar mig över hela kroppen så kan jag inte ens ta väldigt löst på bröstkorgen för att det gör så ont. Märker däremot inget om jag ligger på mage. Kan inte minnas att jag haft det så här tidigare.

Och jag menar arean över mina bröst, inte själva brösten. Mellan bröst och hals.

Har inga andra symtom, kända sjukdomar och ingen i min närhet har dessa problem.

Äter inga mediciner, inga allergier, ej rök/snusning.

Vad kan detta bero på? Bör jag söka vård?
Citera
2026-03-08, 20:13
Medlem
Jordgubbes avatar
Vore ju trist om det är bältros, så desto mer trevligt om du bytt schampoo till något irriterande (och kan byta tillbaka) eller tränat konstigt (och kan lugna ner dig på den fronten i så fall).
Citera
2026-03-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vore ju trist om det är bältros, så desto mer trevligt om du bytt schampoo till något irriterande (och kan byta tillbaka) eller tränat konstigt (och kan lugna ner dig på den fronten i så fall).
Har inte bytt schampo eller något annat tyvärr.
Citera
2026-03-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Är en kvinna i 20-30 års åldern och har nyligen börjat uppleva smärta och ömhet i bröstkorgen vid minsta beröring. Märks allra mest i duschen när jag tvålar in mig eller skrubbar mig över hela kroppen så kan jag inte ens ta väldigt löst på bröstkorgen för att det gör så ont. Märker däremot inget om jag ligger på mage. Kan inte minnas att jag haft det så här tidigare.

Och jag menar arean över mina bröst, inte själva brösten. Mellan bröst och hals.

Har inga andra symtom, kända sjukdomar och ingen i min närhet har dessa problem.

slå en signal till 1177, öppet dygnet runt, så får du rådgivning
Citera
2026-03-08, 20:39
Medlem
Ring läkaren kan vara allt från stress, ångest, hjärtproblem, halsbränna och muskelspänningar.

Jag tror du har muskelspänningar enligt vad du beskriver. Är ingen läkare dock.
Citera
2026-03-09, 09:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna

Skulle du kunna beskriva vad det är för smärta?
Citera
2026-03-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Skulle du kunna beskriva vad det är för smärta?
Det är väldigt ömt som om jag skulle haft ett stort fett blåmärke.
Citera
2026-03-15, 20:46
Medlem
Tratten52s avatar
Om du har haft problemet i en vecka utan bättring så är det dax att söka professionell hjälp 🕶️
Citera
2026-03-17, 06:16
Medlem
SysterMorbids avatar
Låter ju väldigt snällt. Expektans 1-2 veckor om inte mer.
Citera
2026-03-23, 00:30
Medlem
Har du haft liknande tidigare? Har du några besvär med ögonen? Typ sämre syn, inskränkt synfält, irritation, etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in