2026-03-08, 17:31
Medlem
Föredrar slowfood men ska inte ljuga fastfood är lika gott men tror man tröttnar på det snabbare.
Har lite medelmåttiga ätstörningar, sugar cravings, sötsaker tar slut inom 24h så köper endast lördagssnacks xD

Ska inte säga att jag älskar surströmming men med goda tillbehör och snaps är det lite kul att reta smaksinnet. Veganskt är även kul i några dagar, då smakar köttet ännu godare senare
Föråt mig lite på tonfisk när jag flyttade hemifrån men det har gått över nu.

Hade en flickvän som också var glad i mat men vi kunde absolut inte vara samtidigt i köket, hur jävla noga man än följde hennes recept.
Vet även i vissa sammahang har man blivit lite retad för att man äter allt
Ska jag behöva hitta på nån jävla preferens?
Ok vet en gång när jag gjorde en smörgås med bakmargarin, då sa magen ifrån

Lagar jag mat helt själv ser jag receptet mer som tips på vägen.
Har lagat mat ibland till gäster och känt att de sneglar lite men bara de smakar tycker de är skitgott
Då kör jag inga halvfabrikat

Ödmjukt skryt, har jag rest en del och sett all möjligt mat, är det problemet?
Så länge man balanserar fetma, syrlighet, salt och ev. sötma blir allt gott
Brukar iaf begräna mig till max x antal ingredienser
Sägs att man ska kunna smaka varje ingrediens

Hur ser ni på smakpreferenser och ingrediensvägran?
Senast redigerad av Dr-Piiip 2026-03-08 kl. 17:58.
Citera
2026-03-08, 17:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Förstår inte riktigt varför du fått för dig att du har problem. Aptit är sunt och attraktivt. Stör ihjäl mig på folk med matpreferenser när dom äter hos andra. Du är en toppengäst.

Har en ex som "var liten i maten" (sa han alltså själv) och kunde inte stoppa ner en tomat utanför receptet. Det dödade relationen.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-03-08 kl. 18:15.
Citera
2026-03-08, 18:10
Medlem
Onanikrems avatar
Tycker man det är gott äter man tills man är mätt, ibland övermätt och jäst. Inget problem. Är det inte gott anfaller man chippsskålen direkt efteråt. Ostron och veganmat är ingen favorit.

På restaurang är det oftast gott men man är lite hungrig fortfarande när man går därifrån
Citera
2026-03-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tycker man det är gott äter man tills man är mätt, ibland övermätt och jäst. Inget problem. Är det inte gott anfaller man chippsskålen direkt efteråt. Ostron och veganmat är ingen favorit.

På restaurang är det oftast gott men man är lite hungrig fortfarande när man går därifrån
Ja detta! Restaurangpommes kan vara ljuvliga men man får max 10 st.
Buffe kan vara roligt ibland
Citera
2026-03-09, 11:08
Medlem
dogsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Förstår inte riktigt varför du fått för dig att du har problem. Aptit är sunt och attraktivt. Stör ihjäl mig på folk med matpreferenser när dom äter hos andra. Du är en toppengäst.

Har en ex som "var liten i maten" (sa han alltså själv) och kunde inte stoppa ner en tomat utanför receptet. Det dödade relationen.

Det finns nog inte en enda man som skulle få för sig att säga att man är "liten i maten". Det låter som en riktig flane.

Håller med om att gäster med en jävla massa åsikter och synpunkter på vad man bjuds är irriterande. Med det sagt behöver man kanske inte servera skaldjur om man vet att en gäst kräks när denna ser en mussla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in