2026-03-08, 16:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Sibirian huskies är köldtåliga och experter på att dra tunga slädar på snö. Men de kan också bo i ett miljonprogramsområde i Malmö.

– Jag hade gärna haft familj och barn men det har inte blivit så. I min värld är det här den bästa familjen. Även på den sämsta dagen är det alltid glatt när man kommer hem, säger Carl Mikael Bengtsson.

En trerummare för en karl och nio huskies.

Jag är ingen hundexpert men är det här verkligen en optimal bostad och det bästa livet för de här hundarna?

Hur många hundar tycker ni att en person kan ha?

Var går gränsen för djurplågeri?

https://www.hemhyra.se/reportage/carl-mikael-bor-med-nio-hundar-i-en-trea-mitt-i-stan-alltid-glatt-nar-man-kommer-hem/
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-03-08 kl. 17:29.
Citera
2026-03-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Jag är ingen hundexpert men är det här verkligen en optimal bostad och det bästa livet för de här hundarna?

https://www.hemhyra.se/reportage/carl-mikael-bor-med-nio-hundar-i-en-trea-mitt-i-stan-alltid-glatt-nar-man-kommer-hem/

Helt OK, han är flockledare, han har pli på dom, han rör sig obehindrat med hundarna ute på stan och han motionerar dom.
Ser inget hundplågeri i det hela.
Jag har själv hundar och dom är ute ca 6-7 ggr per dag, långa spring i stor hage och de sover inomhus med mig, inte i sängen men inomhus.
Citera
2026-03-08, 16:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Vad jag vet är de där hundarna väldigt välskötta och lyckliga. Man träffar ofta på dem på stan. Så djurplågeri kan man knappast kalla det. Det gäller ju att se till att tillgodose hundarnas behov.
Citera
2026-03-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Helt OK, han är flockledare, han har pli på dom, han rör sig obehindrat med hundarna ute på stan och han motionerar dom.
Ser inget hundplågeri i det hela.
Jag har själv hundar och dom är ute ca 6-7 ggr per dag, långa spring i stor hage och de sover inomhus med mig, inte i sängen men inomhus.
Har bekanta som sett honom ute och säger att hundarna är otroligt väluppfostrade och ser välskötta ut
Citera
2026-03-08, 17:06
Avslutad
Citat:

Såna som du alltså... Helt utan kunskap om hundar.
Försöker svartmåla nån snubbe som sköter sina djur exemplariskt.
Schas med dig.
Citera
2026-03-08, 17:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
När man läser artikeln så låter det som att han har koll på hundarna och sköter dem som man bör. Finns nog många med en hund som klarar detta sämre.
Citera
2026-03-08, 17:13
Medlem
Jag trodde jag skulle få se misär, men jag såg på min höjd trångboddhet. Nej, lägenheten är nog inte helt optimalt men långt ifrån djurplågeri. Jag menar, det är väl en gråskala. Barn i familjer som bor trångt blir ju automatiskt inte offer för människoplågande föräldrar utan kan trots detta ha en fantastisk barndom med massor omtanke och kärlek.

Trångboddhet är inte samma sak som plågeri. Trångboddhet är bara inte 100% optimalt.
Citera
2026-03-08, 17:17
Medlem
BombaySaphires avatar
Var går er gräns? 12 hundar i en trerummare? 15? 18? Med en husse.
Citera
2026-03-08, 17:28
Medlem
Onanikrems avatar
Låter väldigt lite utrymme för dem men så länge han motionerar dem så kanske det funkar?
Enligt andra användare, Maviel så verkar de må bra. (hon brukar ha bra omdöme)

Skulle själv inte ha så många större hundar i en lägenhet. Rätt krävande hundar också.
Citera
2026-03-08, 17:33
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Det är skumt och ofta något psykologiskt med i bilden när djur hordas!

Det finns hundraser som lämpar sig bättre för lägenhet och liv i storstaden, den hundras som lämpar sig sämst skulle jag säga är siberian husky och liknande arbetshundar.

Detta är galet!
Citera
2026-03-08, 17:42
Medlem
Umarells avatar
Vad är det för tomtar i tråden som tycker att detta är helt normalt?
Citera
2026-03-08, 17:47
Medlem
halaltarzans avatar
Lite nyfiken bara, vad kostar det typ i månaden då att ha 9 hundar, som 9 ungar eller?
Senast redigerad av halaltarzan 2026-03-08 kl. 17:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in