2026-03-07, 21:29
Medlem
svearikesfags avatar
Har återkommande mardrömmar i perioder. Under den värsta mardrömsperioden som jag har då och då så dör jag alltid i drömmarna via att flygplan jag reser med crashar eller att ett fartyg sjunker som Titanic när jag åker lyxkryssning.

Hur ska jag tolka detta? Aldrig haft fobi för att flyga under mina 40 år på tellus men sen dessa mardrömmar började vågar jag varken flyga eller åka båt oavsett slag.
Citera
2026-03-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Har återkommande mardrömmar i perioder. Under den värsta mardrömsperioden som jag har då och då så dör jag alltid i drömmarna via att flygplan jag reser med crashar eller att ett fartyg sjunker som Titanic när jag åker lyxkryssning.

Hur ska jag tolka detta? Aldrig haft fobi för att flyga under mina 40 år på tellus men sen dessa mardrömmar började vågar jag varken flyga eller åka båt oavsett slag.
Det här ju jättespännande.
Drömmer alltid, eller aldrig (då jag inte kommer ihåg), om saker jag kan direkt relatera tiill, om även lite vidsträkt.

Ngn du känner som ska ut o resa?
Får följa denna tråd, med andra frågor sen
Citera
2026-03-08, 07:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Du kan vara ett orakel. Det är genuina varningar detta. Då är det ju bara att hålla dig borta från dessa saker. Det kan ju också vara helt strunt. Dvs de är mer till att begränsa dig. För du inte ska våga göra något mer i ditt liv än att vara kvar på samma plats du är på.

Enda saken att avgöra saken är ju att boka plats på en sådan där kryssning och resa iväg. Säg dock snälla till i förväg så det är varning för andra att inte resa med just samtidigt som dig.
Citera
2026-03-08, 07:13
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Drömmer alltid, eller aldrig (då jag inte kommer ihåg), om saker jag kan direkt relatera tiill, om även lite vidsträkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022

Tack. Fick inte med allt i trådstarten så låt mig ordbajsa lite mer bakgrundsfakta.

Jag är inte rasist men haft sjuka mardrömmar sen barnsben, slaktad mördad osv, utan att de påverkat min vardag. Det hör liksom till, precis som att de är en tjej som ska skämma bort mig inte tvärtom.

Jag är inte rasist och det var längesen jag flög och ännu längre sen jag åkte kryssning. Ändå dör jag alltid i en flygkrasch eller pga ett fartyg för första gånge sen Estonia sjunker i mina mardrömmar sen 2 år ungefär.

Jag är inte rasist men ni som är experter på tyda drömmar eller känner igen liknande tecken, är det någon som försöker varna mig eller nojar jag i onödan?

Förlåt allt svammel men jag lovar är seriös tramsar inte, så försök svara seriöst eller visa intresse som Mumbo ovan gjorde.

Tack för kaffet
Citera
2026-03-08, 07:15
Medlem
Ghastens avatar
Boka en kryssning och en flygbiljett. Men du åker inte med så ser du om det händer.
Citera
2026-03-08, 10:26
Medlem
Läste om en kille som hade haft återkommande mardrömmar om att han skulle dö i en flygkrasch. Han hade berättat för sin omgivning om dessa

Och det gjorde han också.
Citera
2026-03-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Tack. Fick inte med allt i trådstarten så låt mig ordbajsa lite mer bakgrundsfakta.

Jag är inte rasist men haft sjuka mardrömmar sen barnsben, slaktad mördad osv, utan att de påverkat min vardag. Det hör liksom till, precis som att de är en tjej som ska skämma bort mig inte tvärtom.

Jag är inte rasist och det var längesen jag flög och ännu längre sen jag åkte kryssning. Ändå dör jag alltid i en flygkrasch eller pga ett fartyg för första gånge sen Estonia sjunker i mina mardrömmar sen 2 år ungefär.

Jag är inte rasist men ni som är experter på tyda drömmar eller känner igen liknande tecken, är det någon som försöker varna mig eller nojar jag i onödan?

Förlåt allt svammel men jag lovar är seriös tramsar inte, så försök svara seriöst eller visa intresse som Mumbo ovan gjorde.

Tack för kaffet
Intresset dalade lite..vaddan detta "jag är inte rasist"?
För övrigt kan du kolla upp Imagery Rehearsal Therapy. Du tänker på ett förlopp men ändrar utfallet i tanken, kan kräva lite tid för att det ska funka. Kanske bogus, men finns sån terapi i alla fall.
Senast redigerad av Mumbo2022 2026-03-08 kl. 11:55.
Citera
2026-03-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Boka en kryssning och en flygbiljett. Men du åker inte med så ser du om det händer.

Bästa rådet, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in