2026-05-19, 16:35
Medlem
Kedoxs avatar
Lite tråkigt att det var just i år Dahlin blivit nominerad till Bill Masterson trophy med tanke på vilket helvete han haft utanför isen samtidigt som han lett laget till genuin framgång. Men han kanske hade förtjänat en nominering till Hart istället.

För ger man inte BMT till Landeskog i år kan de lägga ner priset. Mer tydlig vinnare har man väl inte sett på många många år, klickar precis alla boxar för vad priset står för.
Citera
2026-05-19, 18:01
Medlem
Segrar mot Slovenien, Italien och Norge bör räcka för avancemang. Men lite ångestmatch blir det allt över Norgematchen.

Dock blir det väldigt tufft i ett eventuellt slutspel som vissa varit inne på. Finland eller Schweiz väntar då och sedan förmodligen Kanada i en eventuell semifinal.

Men först och främst handlar det om att ta sig till slutspelet. Skulle Sverige misslyckas med det, så är det ett större fiasko än VM 2021.
Citera
2026-05-19, 18:31
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Segrar mot Slovenien, Italien och Norge bör räcka för avancemang. Men lite ångestmatch blir det allt över Norgematchen.

Dock blir det väldigt tufft i ett eventuellt slutspel som vissa varit inne på. Finland eller Schweiz väntar då och sedan förmodligen Kanada i en eventuell semifinal.

Men först och främst handlar det om att ta sig till slutspelet. Skulle Sverige misslyckas med det, så är det ett större fiasko än VM 2021.

Nu har förvisso Schweiz hemmaplan, och de har verkligen maxat laget. Men på något vis känner jag att vi har bättre chans mot just Schweiz än Finland som för tillfället ångar på för fullt.
Citera
2026-05-19, 18:51
Moderator
Gromguttens avatar
Väntad och stabil seger mot Italien, Østerrike øverraskar lätt mot Lettland spelar hem segern med sista i øppet mål. Lettland sumpade dina chanser trots stort speløvertag.
Citera
2026-05-19, 19:25
Medlem
Precis som i OS så verkar det som man bäddar inför svåraste möjliga vägen till en guldmedalj..
Citera
2026-05-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Precis som i OS så verkar det som man bäddar inför svåraste möjliga vägen till en guldmedalj..

Om vi ens ta oss till slutspel ja.

Men det borde vi nästa göra när vi ska möta lite sämre nationer framöver lite orolig för Norge dock.
Citera
2026-05-19, 20:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Pissdåligt kommenterat i matchen mellan Slovakien och Slovenien. Niklas Holmgren blandar ihop Slovakien och Slovenien stup i ett och Mattias Norström låter helt fyllesluddrig i vissa sekvenser.

Matchen som sådan är däremot helt OK! Slovenien står emot överraskande bra, förmodligen stärkta av sin seger mot Tjeckien.

Edit: Sverige ska inte underskatta motståndet i morgondagens möte.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-05-19 kl. 20:57.
Citera
2026-05-19, 20:57
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Pissdåligt kommenterat i matchen mellan Slovakien och Slovenien. Niklas Holmgren blandar ihop Slovakien och Slovenien stup i ett och Mattias Norström låter helt fyllesluddrig i vissa sekvenser.

Matchen som sådan är däremot helt OK! Slovenien står emot överraskande bra, förmodligen stärkta av sin seger mot Tjeckien.
Risken att behöva lyssna på Holmgren är en bidragande orsak till att jag skippar att se VM.
Citera
2026-05-19, 20:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Risken att behöva lyssna på Holmgren är en bidragande orsak till att jag skippar att se VM.
Jag förstår dig. Det här är verkligen inte bra nånstans.
Citera
2026-05-19, 21:13
Medlem
Hunden007s avatar
Norge - Storbrittanien match om att stanna kvar redan.
Citera
2026-05-19, 21:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag förstår dig. Det här är verkligen inte bra nånstans.

Vad är detta? Gurgel och mååål och förvirrat fyllesludder, vad mer kan man begära? Inte för att jag ser på någon match nu, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=XjEc6Yq7UPc
Citera
2026-05-19, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad är detta? Gurgel och mååål och förvirrat fyllesludder, vad mer kan man begära? Inte för att jag ser på någon match nu, men ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=XjEc6Yq7UPc
Hahaha, ja, vill man vara vänlig kanske man kunde säga att allt är precis som vanligt.

Holmgren: Det finns en liten... slovensk klack på plats, strax bakom det... slovakiska målet

Norström: Det är en slovakisk klack

Holmgren: Jaha, ja, men vi har sett en del slovener här i dag. Var var det vi såg dem?

Norström: Det var nog i "fanzone" vi såg dem

Holmgren: Jaså, ja, då är de nog kvar där

Och. Så. Vidare.

Holmgren när Slovakien spelar 5 mot 3: Nu kommer två noll! NU KOMMER TVÅAN när som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in