2026-03-07, 11:02
Medlem
Ruskartuppens avatar
Gör här en knivskarp analys av SDs 4år vid rodret.

Pristak på el: Finns visserligen men ligger på 1,50 om spottpriset snittar det på en månad, alldeles för hög summa. Max 80öre hade varit en bättre summa. Så där svek SD sina väljare. Och elbolagen gör miljardvinster, så SD är inte för vanliga människor utan för kapitalet.

A-kassan skulle höjas: SD gjorde tvärs om.

Utvisningar av invandrare SD hjärtefråga som man svek igår och stoppade. Samtidigt har lika många uppehållstillstånd beviljats som under S.

Billigare drivmedel, det är dyrare nu och kommer stiga uppåt ännu högre än under S 2022.

Matpriserna rusar och sänkt moms på 6% kommer inte märkas till 1 April. Absolut inte nu när SDs föregångsland Israel anföll Iran.

Så mina vänner, SD har svikit allt dem lovat.

Är du som SD-väljare nöjd? Detta du röstade på? Hur tänker du i framtiden? Vad tycker icke-SD:are?
Citera
2026-03-07, 11:16
Medlem
DenverAirports avatar
Du har rätt, får bli sossarna istället nästa val.
Citera
2026-03-07, 11:18
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Religion, kultur, ideologier och politik har splittrat människor. Detta är en av dom bästa verktygen djävulen kom på.

Frågar du mig så är alla som röstar korkade. Det spelar ingen roll på vem du röstar på eftersom alla sidor hänger under samma tak i systemet.
Citera
2026-03-07, 11:20
Medlem
Glostrups avatar
Även SD och deras väljare kanske börjar förstå att komplexa problem inte kan lösas med signalpolitik, och att man i en demokrati måste ta hänsyn till saker som grundlagar och rättssäkerhet. Det är just detta som är problemet med all populistisk politik; förr eller senare möter de enkla idéerna den juridiska och statsskickets verklighet, och det finns knappast stöd hos en majoritet av de svenska väljarna för att i grunden förändra Sveriges liberala demokrati och de rättigheter som en sådan erbjuder.

Sen finns det en global verklighet därute som styr oljepriser och påverkar det mesta i alla länders ekonomier, och att tro att lösningen är att ställa sig ensam utanför alla allianser är en extremt naiv tanke. Så SD kommer aldrig att lyckas få ihop sin trångsynta nationalism och storvulna populism med den tvingande verklighet som omvärlden står för. Så ni som röstar på SD för deras mer extrema åsikter kommer alltid att vara besvikna, trots att ni borde ha förstått från början att det som SD sade aldrig hade en chans att bli verklighet. Så SD-väljarna är inte lurade, utan snarare godtrogna och ignoranta om hur Sverige faktiskt fungerar och var den tunga opinionen ligger. Lite som maga fast utan sektstämpeln.
Citera
2026-03-07, 11:23
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen

Pristak på el: Finns visserligen men ligger på 1,50 om spottpriset snittar det på en månad, alldeles för hög summa. Max 80öre hade varit en bättre summa. Så där svek SD sina väljare. Och elbolagen gör miljardvinster, så SD är inte för vanliga människor utan för kapitalet.

Utvisningar av invandrare SD hjärtefråga som man svek igår och stoppade. Samtidigt har lika många uppehållstillstånd beviljats som under S.

Billigare drivmedel, det är dyrare nu och kommer stiga uppåt ännu högre än under S 2022.

Matpriserna rusar och sänkt moms på 6% kommer inte märkas till 1 April. Absolut inte nu när SDs föregångsland Israel anföll Iran.

Är du som SD-väljare nöjd? Detta du röstade på? Hur tänker du i framtiden? Vad tycker icke-SD:are?

Vilket parti har inte svikit sina väljare ..🤔
Citera
2026-03-07, 11:27
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Självklart är man besviken, men vad ska man annars rösta på? AFS och Örebropartiet lär ju inte komma in. Blir nog SD igen i brist på bättre.

Det som gör mig mest besviken på dem är at de verkar vurma mer för Israeler än svenskar.
Citera
2026-03-07, 11:28
Medlem
Klas-Vegass avatar
så sossar analyserar SD? Och hur är man funtad om man påstår att man skall gå från SD till S?

Jag har däremot som fd. partimedlem och SD-röstare trovärdighet.

Jag stannar hemma i nästa val.
Citera
2026-03-07, 11:32
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Jag är nöjd ändå med vetskapen att det är Sveriges största parti och fint med medmänniskor som är trött på importerade negrer
Citera
2026-03-07, 11:51
Moderator
MrFishboys avatar
Fast det här faller ju på första premissen, för SD sitter ju inte ens i regeringen. Nu röstar jag inte på SD, men det här blir så genomskinligt, det handlar inte om en objektiv analys, det här är SD fientlig propaganda. För de som röstar på SD så kan man ju fortfarande påvisa skärpningar i asylpolitiken.
Citera
2026-03-07, 12:06
Medlem
jakirosmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Du har rätt, får bli sossarna istället nästa val.

samma här
Citera
2026-03-07, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen

Du har rätt i det du skriver! Sd är bara skit när de möter verkligheten, populism tål den nämligen inte alls men det visste de flesta utan möjligtvis de mest hatiska flashbackare!
Citera
2026-03-07, 12:24
Medlem
Jag är kanske inte nöjd. Men SD sitter inte i regeringen. Kan bli om man röstar på dem igen. Dessutom vet man att alternativet är värre. Så det blir SD igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in