2026-03-07, 09:03
Medlem
Någon som vet hur?
Viasat kostar förmycket för mig - endast F1 jag är intresserad av.
F1TV Pro känns som billigate alternativet men jag frågar ändå om någon har alternativ - läste nånstan apple TV visade det men det verkar inte stämma. Jag har bra VPN om det kan hjälpa, dock begänsad till svenska och engelska.
Citera
2026-03-07, 09:22
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Pirat IP-tv? Billigare och du får allt.
Citera
2026-03-07, 09:23
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Gratis fulstream funkar för mg.
Citera
2026-03-07, 09:27
Medlem
Det blir väl olagligt nu vid årskiftet hörde jag på nåt radioprogram..
Citera
2026-03-07, 09:33
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Det blir väl olagligt nu vid årskiftet hörde jag på nåt radioprogram..

Är väl dock nästan 10 månader dit.
Citera
2026-03-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Är väl dock nästan 10 månader dit.

1.Den går i effekt 1a juli.

2.Jag tror det redan innan varit olagligt (upphovsrättslagen) men svårare att nå en fällande dom och den nya lagen gör det bara mer tydligt att det är olagligt och ska göra det lättare att gå efter brottslingarna.
Citera
2026-03-07, 10:42
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
1.Den går i effekt 1a juli.

2.Jag tror det redan innan varit olagligt (upphovsrättslagen) men svårare att nå en fällande dom och den nya lagen gör det bara mer tydligt att det är olagligt och ska göra det lättare att gå efter brottslingarna.

Har varit en sk gråzon om du endast tittar. Tror lagen blir lika verkningslös som det blev när man gjorde det olagligt att tanka film/serier/musik. På den tiden fanns knappt VPN heller.
Citera
2026-03-07, 12:10
Medlem
Via VPN och betala med bitcoin från en gammal plånbok är nog safe - men visst...
är klientelet "äckliga svenska medelålders män som gillar sport och sköter sig i övrigt" så ska dom klämmas åt med alla medel.
Citera
2026-03-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Någon som vet hur?
Viasat kostar förmycket för mig - endast F1 jag är intresserad av.
F1TV Pro känns som billigate alternativet men jag frågar ändå om någon har alternativ - läste nånstan apple TV visade det men det verkar inte stämma. Jag har bra VPN om det kan hjälpa, dock begänsad till svenska och engelska.
Apple tv har rättigheterna til F1 i USA bara om jag förstått det rätt.
Viasat har i Sverige till och med 2029
Tyvärr. Annars hade jag skaffat appletv på en gång.
Citera
2026-03-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Har varit en sk gråzon om du endast tittar. Tror lagen blir lika verkningslös som det blev när man gjorde det olagligt att tanka film/serier/musik. På den tiden fanns knappt VPN heller.
Min bedömning är inte att det är en gråzon. Självklart är det olagligt eftersom du vet att den som skickar detta gör det utan tillåtelse, och du kanske till och med betalar för denna tjänst.
Citera
2026-03-07, 12:55
Medlem
Den där nya lagen kommer inte göra någon skillnad tror jag iaf.
Först, hur ska någon veta vad du tittar på ?, och en IPTVbox är laglig, sedan behöver man såklart inte någon specifik box för att se fulstreaming.
Tror enda sättet få bukt med detta är att göra en gemensam plattform för alla streamingtjänster och att det finns möjligheter inom valet av paket att betala för de kanaler man faktiskt vill ha.
Att lägga ansvaret på internet tjänsteleverantörerna kommer inte fungera, genom att blockera portar och annat, de som levererar fultv har enorma resurser både i kapital och hårdvara, de kommer ligga före hela tiden.
När de lagliga leverantörerna fattar att ingen normal person lägger ut tusentals spänn i månaden för att se lite fotboll, och sänker sina priser och gör sina paket mer valbara, då finns en chans.
Citera
2026-03-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Min bedömning är inte att det är en gråzon. Självklart är det olagligt eftersom du vet att den som skickar detta gör det utan tillåtelse, och du kanske till och med betalar för denna tjänst.
Det är olagligt att distribuera, inget annat, det är mera en fråga om ens egna moral.
Vill man betala tusentals kronor i månaden för att ha ett rent samvete är detta valfritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in