2026-03-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Ja men exakt. Dock så finns det många som satsar på mamman eller systern istället. Sedan så inspireras troll av vad vi andra skriver och säger och får lite substans att hotta på eget kring.

Finns utöver det en del substans som jag, som jag skrev känner igen.

Jag är själv en person som alltid fick allt jag ville ha och stannade upp och reflekterade kring det gällande det motsatta könet. Jag menar, om jag raggar på en snubbe på krogen och personen är positivt inställd så är.den det för den uppmärksamhet jag ger och inte så mycket kring mig. Om jag har en pojkvän som är galen i mig, för att jag är kärleksfull och totalt inne i relationen, så är han inte galen i mig utan min uppmärksamhet. Det har inte särskilt mycket med min person att göra och därmed är det inte så mycket till kärleksrelation, eller hur?

Det finns säkert mängder av människor som inte förstår skillnaden i att ge uppmärksamhet (eller få) mot vad det innebär att älska en annan person och därefter skillnaden i att älska en annan människa mot att älska sin partner. Det är inte samma saker.

Sedan har jag nog skrivit om innehållet i en del av de märkliga samtal jag fått i mitt liv och det kan väl inspirera precis som annat kan inspirera som vi möter (film, tv, böcker och amdra sorters berättelser) troll att trolla på men om människor faktiskt uttrycker det verbalt (under affekt) så innebär det att det finns människor som även tänker så.

Vi människor uttrycker otroligt mycket så mycket vi bara kan på olika vis. Felet blir ibland att det kanske inte ens är värt att överhuvudtaget försöka sätta ord på något alls? Att man missar den biten.

Ja sen såklart att alla som ens försöker måste vara störda. 🙃

I början när man inte känner varandra är det väl mer det ytliga, uppmärksamheten, känslan av kemi osv som drar? Sen när man har lärt känna varandra är det förhoppningsvis den andra personen man uppskattar och inte bara uppmärksamheten. Låter som att du har haft otur då eller träffat fel personer om det inte varit så för dig?
Citera
2026-03-08, 10:18
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Hon leker svårflörtad, rakt av ointresserad ibland. Och jag har försökt att förstå varför då jag lyckats med alla andra tjejer tidigare.
---------------
Jag har försökt mycket med att intressera mig för alla hennes hobbys så att hon får en igenkänning i mig, och så att våra interaktioner känns naturliga.
Då har vi liksom något att prata om.
Din TS är en orgie i självförhärligande och uppvisar en imponerande brist på självinsikt och förståelse för människor i allmänhet och kvinnor i synnerhet.

Låter för övrigt jättenaturligt att låtsas intressera sig för saker för att imponera på henne. Om du är ett sånt kap och hon är intresserad så hade du märkt det redan. En svindlande tanke kan också vara att hon faktiskt inte är intresserad.
Citera
2026-03-08, 13:44
Avstängd
Citat:
Sorry läste fel. Hahah. Hjärnan var inte med. Skriver i för många trådar och läser på nätet osv.

Har du isolerat henne genom att stalka henne menar du?

Angående telefonsamtal osv så ger jag blanka fan i det ärligt talat.

Vi vet att det är trollinlägg men jag lyssnade på ett klipp som fick mig att tänka på det du inte ville svara på kring vad händer sen.

Saken med fixering oavsett vad för sort handlar om att det ofta skett saker som skapat en svårighet. Din tråd berör besatthet i syfte att inleda en relation. Dvs du har skapat en tråd där du har ett scenario av att någon vill ha en relation med någon som inte vill ha en relation.

Jag tyckte klippet var bra just för att det är så enkelt att om två personer vill ha varandra, så blir de tillsammans med varandra. Det finns inte en massa märkliga hinder. Människor med kärleksintressen till en person med kärleksintressen tillbaka till den egna personen, är tillsammans. Det kan aldrig bli lättare än så.

Det var därför jag frågade vad som händer efteråt. Vi kan ta vilken slags besatthet som helst som driver på. Sen då? För det som driver, kommer att finnas kvar även om någon när sitt "slutmål". Allt som legat och drivit en person kommer även att driva den vidare mot nästa och nästa och nästa. Eller så blir det en turbulent och dysfunktionell situation där smärta är en ingrediens som till och från dyker upp. Eller hat. Ångest. Oro. Vad än individen lider av.

https://youtu.be/paSrs5R1RYg?is=cyNIkaiEYz04lnfe

Vad pratar du om för telefonsamtal?

Jag har inte isolerat henne vad fan snackar du om?
Jag har sett till så att hon slipper bli kontaktad av andra idiot killar. Och hon ska inte kontakta dom heller. Vad är det som är så svårt att fatta med den biten?

Jag är inte fixerad. Allt hon gör är för mig så det är kosmos som fört henne till mig. Det är menat att vi ska bli ett par.
Citera
2026-03-08, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Din TS är en orgie i självförhärligande och uppvisar en imponerande brist på självinsikt och förståelse för människor i allmänhet och kvinnor i synnerhet.

Låter för övrigt jättenaturligt att låtsas intressera sig för saker för att imponera på henne. Om du är ett sånt kap och hon är intresserad så hade du märkt det redan. En svindlande tanke kan också vara att hon faktiskt inte är intresserad.

Jag är mycket uppskattad av mitt umgänge på jobb och är en fena på att leverera mer än väntat.
Du har inte koll.
Citera
2026-03-08, 13:48
Avstängd
Citat:
Vad pratar du om för telefonsamtal?

Jag har inte isolerat henne vad fan snackar du om?
Jag har sett till så att hon slipper bli kontaktad av andra idiot killar. Och hon ska inte kontakta dom heller. Vad är det som är så svårt att fatta med den biten?

Jag är inte fixerad. Allt hon gör är för mig så det är kosmos som fört henne till mig. Det är menat att vi ska bli ett par.
Jag skrev att någon ringt mig för länge sedan. Det gjorde många. Skiter i vilka.

Nej du vad ska jag skriva.? Du behöver fundera på frågeställningen. Den är välmenande. Dvs om det som driver menar jag.
Citera
2026-03-08, 13:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
I början när man inte känner varandra är det väl mer det ytliga, uppmärksamheten, känslan av kemi osv som drar? Sen när man har lärt känna varandra är det förhoppningsvis den andra personen man uppskattar och inte bara uppmärksamheten. Låter som att du har haft otur då eller träffat fel personer om det inte varit så för dig?
Ja exakt. Det är skillnad på att skapa sig en bild av någon mot att känna en annan person.
Citera
2026-03-08, 14:08
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Jag är mycket uppskattad av mitt umgänge på jobb och är en fena på att leverera mer än väntat.
Du har inte koll.
Jag tvivlar inte på att du är jättetrevlig. Du verkar dock inte förstå dig själv i relation till kvinnor. Alla mäniskor är individer, och det som funkat toppen på tidigare kvinnor kanske inte alls fungerar på nästa.

Jag tycker du överanalyserar och läser in oerhört mycket i saker du i själva verket vet väldigt lite om.
Citera
2026-03-08, 14:09
Avstängd
Citat:
Ja exakt. Det är skillnad på att skapa sig en bild av någon mot att känna en annan person.

Jag har hela bilden klar redan. Kan henne som min favorit bok och dagbok.
Citera
2026-03-08, 15:36
Avstängd
Citat:
Jag har hela bilden klar redan. Kan henne som min favorit bok och dagbok.
Ja vad ska jag säga då? Lycka till!
En dag förstår du frågan om vad du ska göra sen.
Citera
2026-03-08, 18:40
Avstängd
Citat:
Ja vad ska jag säga då? Lycka till!
En dag förstår du frågan om vad du ska göra sen.

Det är inte jag som behöver förstå någonting i det hela.
Det är HON som ska fatta att vi hör ihop.
Citera
2026-03-08, 18:57
Avstängd
Citat:
Det är inte jag som behöver förstå någonting i det hela.
Det är HON som ska fatta att vi hör ihop.
Min poäng är att oavsett om du fastnar på någon för kärlek, hämnd, ja alla de olika skäl som kan nämnas, finns det aldrig ett slutmål. Det finns inget "Händer det här och det där med den personen så blir livet bra". Du lägger dina egna behov på en annan människa som vad som ska fixa vad än du nu saknar.
Citera
2026-03-08, 19:11
Avstängd
Citat:
Min poäng är att oavsett om du fastnar på någon för kärlek, hämnd, ja alla de olika skäl som kan nämnas, finns det aldrig ett slutmål. Det finns inget "Händer det här och det där med den personen så blir livet bra". Du lägger dina egna behov på en annan människa som vad som ska fixa vad än du nu saknar.

Jag saknar inget i mitt liv.
Det hon ska göra för mig är bara ett komplettera med den sista pusselbiten sas.
Hon ska behaga mig helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in