2026-03-07, 18:59
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Men det ska inte vara någon poängsamling. Reddits karma-system är gameification för att driva på retention.
Det här fyller en annan funktion även om de ligger nära varandra.
Då ser jag inte syftet. Vad skulle jag ha för glädje av att om en timma kunna se att fyra personer "gillat" det här inlägget som jag skriver just nu? Så bekräftelsekåt är jag inte.
Citera
2026-03-07, 21:08
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Då ser jag inte syftet. Vad skulle jag ha för glädje av att om en timma kunna se att fyra personer "gillat" det här inlägget som jag skriver just nu? Så bekräftelsekåt är jag inte.

Då kan väl jag kontra med samma sak då.
Varför skriva här och prata med folk och få svar om flera timmar.
Söka bekräftelse av folk på ett forum.
Fakta kan jag få av AI eller söktjänster.
Söka mänsklig kontakt. Fy fan, vilka bekräftelsebögar gör det när man kan arbeta i lugn och ro i gruvan.

Det är väl ingen som tvingar dig att titta på det. Lägg in så det är valbart i dina inställningar.
Sådär, det krävs ett geni för att räkna ut den lösningen. Du måste vara ett under av konstruktivitet på jobbet.
Citera
2026-03-07, 21:23
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Då kan väl jag kontra med samma sak då.
Varför skriva här och prata med folk och få svar om flera timmar.
Söka bekräftelse av folk på ett forum.
Fakta kan jag få av AI eller söktjänster.
Söka mänsklig kontakt. Fy fan, vilka bekräftelsebögar gör det när man kan arbeta i lugn och ro i gruvan.

Det är väl ingen som tvingar dig att titta på det. Lägg in så det är valbart i dina inställningar.
Sådär, det krävs ett geni för att räkna ut den lösningen. Du måste vara ett under av konstruktivitet på jobbet.
Diskussion bygger på oenighet. En Gillafunktion bygger på önskan om att få beröm för att man varit en duktig pojke som tyckt rätt. Där har du skillnaden mellan att delta i en diskussion på ett forum och att sitta och mjölka likes som en facebookkärring.
Citera
2026-03-07, 21:29
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Diskussion bygger på oenighet. En Gillafunktion bygger på önskan om att få beröm för att man varit en duktig pojke som tyckt rätt. Där har du skillnaden mellan att delta i en diskussion på ett forum och att sitta och mjölka likes som en facebookkärring.

Det är fortfarande ett bekräftelsebehov. Vad behöver du diskussionen till?
Du förstår det verkligen inte?
Citera
2026-03-07, 21:49
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Det är fortfarande ett bekräftelsebehov. Vad behöver du diskussionen till?
Du förstår det verkligen inte?
Jag behöver inte diskussionen. Jag diskuterar för att det är roligt. Just den här diskussionen behöver jag däremot inte ta eftersom du uppenbart är dum i huvudet och det ger mig ingenting. Därför är den slut här.
Citera
2026-03-07, 22:00
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Jag behöver inte diskussionen. Jag diskuterar för att det är roligt. Just den här diskussionen behöver jag däremot inte ta eftersom du uppenbart är dum i huvudet och det ger mig ingenting. Därför är den slut här.

Ok.
Bara så du vet så gillar jag dig verkligen som skribent så jag hoppas att du är kvar på forumet länge.
Klart slut.
Citera
2026-03-08, 14:18
Medlem
Ja, det skulle vara kul med Gillaknapp, fast endast synlig för skribenten själv. Annars kanske
det blir en likes-tävling som urartar.
Senast redigerad av Tjottanjatta 2026-03-08 kl. 14:22. Anledning: Felstavning
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:
Men det ska inte vara någon poängsamling. Reddits karma-system är gameification för att driva på retention.
Det här fyller en annan funktion även om de ligger nära varandra.

Där har du en oerhört viktig poäng!
Citera
Igår, 14:02
Medlem
Citat:
Där är jag mer tveksam. Jag vill inte avskräcka folk att posta idiotiska kommentarer.

Flashback måste tillåta totala cp:n att göra sin röst hörd utan att få 500 nedröstningar.

Också en viktig poäng!
Citera
Igår, 14:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Absolut inte!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto