Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Ingen kan komma till himmelriket utan Jesus och han har inte lovat oss evigt liv men att den som tror på budskapet från fadern och försöker leva efter det och är uthållig kommer att undgå domen.
Men de kristna lärorna om barmhärtighet mot kristna och obarmhärtighet mot icke kristna är inte vad Jesus lär.
Men när Människosonen kommer i sin härlighet, och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och inför honom skola församlas alla folk och han skall skilja dem från varandra, såsom en herde skiljer fåren ifrån getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida, och getterna på den vänstra. Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta; jag var törstig, och I gåven mig att dricka; jag var husvill, och I gåven mig härbärge, — Matteus 25:31-35
HAN ÄR LIVET.
Matteusevangeliet 5:17-20 SFB98
Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda. (Uppfylla)
Den syndar inte som sett honom.
1 Petrusbrevet 4
Ett liv efter Guds vilja
4 När nu Kristus har fått lida till kroppen ska också ni beväpna er med samma sinne. Den som fått lida till kroppen har slutat med att synda, 2 så att han resten av tiden här i sin kropp inte längre lever efter människors begär utan efter Guds vilja.
1 John 3:6 (ESV) states: "No one who abides in him keeps on sinning; no one who keeps on sinning has either seen him or known him."
Han tar bort världens synd. Det börjar vid Jesus. Alltid. Utan honom kan vi inget göra. Och gör inget utan honom om det inte var för honom. Gud. Gud är kärlek.