Citat:
Ursprungligen postat av
Lloyd.Christmas
Har ingen egen erfarenhet av att röka på men enligt ChatGPT kan cannabis förstärka effekterna av opiater ibland. T.ex. påverka andningen. Så jag skulle nog vara försiktig om jag kombinerade opi och cannabis.
Måste du verkligen röka på samtidigt? Ruset från oxy är ju så underbart på egen hand menar jag

Men alla gillar vi olika såklart.
Nu har jag tagit en 20mg tablett här. Oj oj vad skönt. Men börjar gå åt helskotta, skulle bara ta på helgen men nu har jag tagit varje dag den här veckan! Så det är också sant det du skrev om att det är lätt att överdriva oxy. Det kan jag skriva under på

Ja asså ruset kan gå från ett litet bakgrundsrus till full on eufori med röka, samma när man röker på tramadol så i min erfarenhet med just tramadol är det typ ovärt att ta utan röka, det boostar något så kopiöst.
Läste också något om det men brukar bara anta att cannabis är helt ofarligt att kombinera med annat, kan ha väldigt fel men har svårt att tro att något dåligt skulle hända om man blandar opiater och röka förutom att man skulle må väldigt illa istället. Men som sagt, kan ha fel.
Ta det lugnt bara!
Edit: läst på lite nu och verkar som att det medför risker. Drug interaction checker syftar på "Major interaction" samma som alkohol, vilket jag har väldigt svårt att tro är ens i närheten av samma nivå. Sen känns det som att AI måste varna för saker oavsett hur riskabelt det är. Hittar dock studier som säger att den sederande effekten från båda kan orsaka sån sedation att det blir farligt. Men realistiskt har jag personligen (som absolut inte är en doktor eller forskare) en rätt stor aning att om det skulle vara farligt är det i mängder jag aldrig hade kommit upp i. Kan ha helt fel.
Vet att man inte ska tänka såhär, men jag gör det ändå. Aldrig ens hört om någon som skulle ha strukit med genom att blanda Oxy eller smärtstillande överlag med Cannabis. Alkohol däremot... (med tanke på att det nämndes som "Major interaction" med alkohol likaså cannabis).