2026-03-06, 11:01
Medlem
Finnj-vels avatar
Jag har uppfunnit en gadget, en parkeringsmätare som kan spraya tårgas upp till fem meter om man sätter i ett speciellt mynt. Tanken är att man ska använda den som vanligt men vid behov så kan man sätta in det speciella myntet och så skjuts tårgas ut upp till fem meter. Men hur kan jag få denna apparat att användas av relevanta företag och myndigheter? Exempelvis polis skulle kunna gå undercover med den.
Citera
2026-03-06, 11:03
Medlem
AMGRaskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Jag har uppfunnit en gadget, en parkeringsmätare som kan spraya tårgas upp till fem meter om man sätter i ett speciellt mynt. Tanken är att man ska använda den som vanligt men vid behov så kan man sätta in det speciella myntet och så skjuts tårgas ut upp till fem meter. Men hur kan jag få denna apparat att användas av relevanta företag och myndigheter? Exempelvis polis skulle kunna gå undercover med den.
Kan man få se en prototyp av produkten verkar vara ett mästerverk som jag behöver , skicka gärna länk till bild
Citera
2026-03-06, 11:07
Medlem
Fantens avatar
Vilket problem är den tänkt att lösa?
Citera
2026-03-06, 11:19
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Vilket problem är den tänkt att lösa?
Om du baserar dina uppfinningar på att dom ska lösa något problem så är det inte konstigt att det är jag som är uppfinnare och inte du.
Citera
2026-03-06, 11:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Om du baserar dina uppfinningar på att dom ska lösa något problem så är det inte konstigt att det är jag som är uppfinnare och inte du.
Vilket behov är prylen tänkt att fylla? Vilka är dom tänka kunderna?
Citera
2026-03-06, 11:29
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Vilket behov är prylen tänkt att fylla? Vilka är dom tänka kunderna?
Om du håller på med en parkeringsmätare i vanliga fall men utan tårgas och behöver tårgas så kan du använda min istället och sätta i det speciella myntet och skjuta tårgas upp till 5 meter.
Citera
2026-03-06, 11:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Om du håller på med en parkeringsmätare i vanliga fall men utan tårgas och behöver tårgas så kan du använda min istället och sätta i det speciella myntet och skjuta tårgas upp till 5 meter.
Är det ofta som du har behövt tårgasa någon fem meter från en p-automat?
Citera
2026-03-06, 11:32
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Vad fan är det för en fråga?
Citera
2026-03-06, 11:34
Medlem
S.O.Stolps avatar
Vad är en "parkeringsmätare"? Förr fanns det tydligen nån mojäng som man la mynt i på varje P-plats. Numera har vi appar till det.

Eller är det en P-skiva?
Citera
2026-03-06, 12:35
Avstängd
Citat:

Kan du utveckla vad vi ska ha den till?
Citera
2026-03-06, 12:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Ställde mig samma fråga och hur ofta finns det en parkeringsmätare idag?
Man söker upp rätt app, betalar och allt färdigt.
Citera
2026-03-06, 18:09
Medlem
Citat:
Genialiskt! Exempelvis oroliga kvinnor kan bära den under armen och ha det speciella myntet i ett tunt snöre runt halsen, redo att ryckas loss om det blir skarpt läge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in