Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Trots att jag gång på gång på gång tagit avstånd från kända personer inom Maga-rörelsen, exempelvis Nick Fuentes, Candace Owens, Tucker Carlson och andra som uttrycker sig på liknande sätt.
Du har försökt föra över Fuentes till den demokratiska fållan. Hans drama för att han ånyo ska protestera mot Trump, likt under kampanjen.
Till vilken jävla logik och nytta? Varenda normalt funtad person begriper att han fortfarande är högerextrem med sin neonazistiska vision.
Förutom du. Det här är så korkat att det säger mer om dig än att Fuentes plötsligt är vänster och potentiell demokrat:
"Möjligtvis indikerar det att demokraterna är ett parti vars värderingar är högst kompatibla med "extremhöger". Alternerativt så är benämningen "extremhöger" om Fuentes felaktig."
Citat:
Att konstatera att antisemitism sedan länge är mainstream inom demokraterna och vänstern gör inte att jag gillar att det på sistone fått viss spridning även bland vissa delar av högern.
Din reflex är köra med "kristen ibland" om Fuentes, visar samma resultat nu:
"viss spridning även bland vissa delar av högern".
Eller så menar du att Cruz har fel och överdriver?
Att han oroas i onödan. Vilket han härrör till Fuentes, och SSPX samt katolsk integralism.
Ur brevet:
Ted Cruz förklarade på Amfest att han ser mer antisemitism på högerkanten idag än han gjort i hela sitt liv. Hans belöning var 0,3 procent i AmericaFest 2028 års opinionsundersökning.
Citat:
Om någon är färgblind och inte kan se nyanser så är det väl snarare du? Alla som inte håller med dig till 100% stämplar du reflexmässigt som Maga och evangelikal eller extremist eller valfri annan stämpel. Jag är varken Maga eller evangelikal. Allt jag försöker göra är att korrigera din felaktiga och onyanserade bild av dessa grupper.
Har inte skrivit om dig. Jag har skrivit om Maga och du lär inte ut ett dugg eftersom ämnet inte är nytt för min del.
Jag skriver att inom Maga och dess kristna nationalism florerar kristna avarter. Vilket jag styrkt med otaliga citat från kristna, både katoliker och evangelikala. Det är nämligen inte nåt ateistiskt påhitt.
Detta har du oerhört svårt att ta in.
Citat:
Ta du till dig detta en gång för alla: Jag håller helt och hållet med dig. Det "evangelium" som Fuentes predikar är en avart. Hädiskt, blasfemiskt, eller hur man nu än vill uttrycka det.
Jättefint.
Citat:
Problemet med dig är dock att du vet alldeles för lite om kristendom för att vara kvalificerad att överhuvudtaget uttala dig om avarter.
Jag vet att du får nån sorts teologisk hybris var och varannan dag. Men den som initialt fick ställa frågor om NAR, 7MM, Christ Church/CREC är tyvärr du.
Det lönar inte att du försöker mopsa upp dig.
Citat:
Eftersom du vid upprepade tillfällen kategoriserat mainstream kristendom i form av bön, handpåläggning, citerande av Bibeln, de tio budorden, med mera, med mera, som extremism. Du tror också att definitionen av kristen är att bara kalla sig kristen, trots att Bibeln är tydlig med att så alls inte är fallet.
Jag ser det uppräknade mer som ett tecken på att du är något desperat rent retoriskt.
Och det är en eloge. För så korkad är det inte möjligt att du är efter otaliga diskussioner. Eller?
Faktum är att jag öht ALDRIG kategoriserat nån mainstream kristendom enligt ovanstående nämnda eller klassat kristendom som extremism.
Normativ mainstream kristendom är nämligen
inte NAR, 7MM, Christ Church/CREC, dominionism, rekonstruktionism, Doug Wilson, Peter Wagner, Lance Wallnau, Dutch Sheets, Che Ahn etc . Alternativt Katolsk integralism å andra sidan.
Som då är herraväldesteologi och som via politik försöker erövra samhället och applicera bibeln där den inte ska befinna sig, relaterat till religionsfrihet.
Som finns inom Maga och betraktas som högerextremism.
Som via Trump försöker etablera sin lära som inte är mainstream kristendom.
Citat:
Tolkar jag dig rätt som att du egentligen förfasas minst lika mycket av vänsterextremismen och antisemitismen inom demokraterna men högst motvilligt håller inne med kritiken av strikt respekt för forumreglerna?
Forumregler ska följas. Men din whataboutism är det huvudsakliga problemet:
Det är nämligen inte demokrater som står i ovala rummet och gör handpåläggning på Trump.
Det är inte demokrater som florerar kring Trump och beter sig sekteriskt.
Cruz är sydstatsbaptist men om han tillhör den flocken har jag inte fördjupat mig i.
I detta kristna ses iaf en spricka inom Maga.
Cruz som evangelikal är bekymrad trots att du ånyo kör med nåt flugviftande.
Att du fullständigt duckar för det sekteriskt kristna inom Maga, försöker minimera, göra omskrivningar är Hegseth ett lysande exempel på nu senast.
De stod i Ovala pga kriget och där kommer Pete christian crusade Hegseth in som håller på att omvandla Pentagon till en bönesal med Trumps överseende.
Att han inte följer Doug Wilsons kristna lära enligt dig är så urbota dumt att klockorna rent av stannar.
Citat:
Jag misstänker nämligen starkt att om jag imorgon väljer att starta en tråd om religiös extremism inom demokraterna så kommer det att vara knäpptyst från dig. Såvida det inte handlar om Doug Wilson eller Jack Posobiec eller din senaste boogeyman, då kommer du inte ha några problem alls med whataboutism. Har jag rätt eller fel i detta?
Öppna vad fan du vill. Jag skiter i vilket.
Din tråd om katoliken Posobiec var väl inte värst lyckad?
Den du inte hade en aning om att han gillade diktatorn Franco. Det var väl bra att du fick mer info även om honom?
(FB) Den enda tråden om konservative politiske kommentatorn och författaren Jack Posobiec
Att mina uppgifter om kristen nationalism inom Maga är som en besvärlig böld i röven på dig är mer än uppenbart.
Vad är ditt största problem egentligen?
Vill du göra gällande att Maga är en renodlad, kristen rörelse?
Att det bara är kristen höger inom GOP och business as usual?
Ända sen Moral Majority har dessa strömningar florerat
men det fick fäste via Trump och utvecklades till nåt helt gränslöst.
Vars strategi är att ta herravälde över samhället, helst en nation.
Läror som är helt out of order.
Herraväldesteologi är ALDRIG mainstream kristendom oavsett om det är NAR, Katolsk integralism eller dyngan via Hegseths pastor.
Lär dig skilja på kritiken. Det verkar vara nåt fel I skallen på dig som inte ens fattar att det inte är mot kristendomen per se.