2026-03-05, 20:36
Medlem
Jag dejtade en tjej i ungefär en månad och under den tiden gick vi på två dejter. Båda dejterna verkade hon uppskatta väldigt mycket och hon tog själv initiativ till att träffas igen. Allt kändes ganska bra mellan oss.

Efter ett tag började jag dock märka att hennes svar på mina meddelanden tog längre tid och blev kortare. Det fick mig att undra om hon kanske pratade med andra killar också, så jag frågade henne rakt ut om hon gjorde det. Hon svarade då: ”Spelar det någon roll?” Jag sa att det gjorde det för mig, och i frustration sa jag också att jag inte ville ha något seriöst med henne just då och att de andra kunde få henne.

Hon tog illa vid sig av det jag sa, vilket jag kan förstå i efterhand. Situationen eskalerade lite och till slut sa hon att hon inte var redo för ett förhållande. Efter det gled vi ifrån varandra och slutade höras.

Nu, ungefär ett år senare, har hon tagit kontakt igen och sagt att hon vill försöka igen. Under tiden har hon dock träffat andra, och nu funderar jag på vad jag egentligen känner och om det är värt att ge det en ny chans? Hur hade ni gjort?
Citera
2026-03-05, 20:43
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Dög du inte då så borde du inte duga nu.
Citera
2026-03-05, 20:48
Medlem
Glostrups avatar
Om ni inte var uttalat överens om att vara exklusiva och bara hade varit på två dejter så tycker jag inte att hon gjorde något fel i att samtidigt träffa andra. Om du plötsligt blev possessiv så kan jag förstå om hon blev avvaktande.

Den enda som kan bedöma hur du ska göra är du själv. Hon är en vuxen människa, så du kan knappast förvänta dig att hon skulle leva i celibat i förhoppningen att det skulle bli ni igen. Om du gillar henne så kan du ju dejta henne och se vart det leder; ni behöver ju knappast gifta er direkt.

Men om du kommer att vara osäker och hålla det som hände förut emot henne så tycker jag att du ska göra er båda en tjänst och säga att du inte är intresserad. Antingen så går du in i detta med ett helt öppet sinne, eller så låter du bli.
Citera
2026-03-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sakke77
Jag dejtade en tjej i ungefär en månad och under den tiden gick vi på två dejter. Båda dejterna verkade hon uppskatta väldigt mycket och hon tog själv initiativ till att träffas igen. Allt kändes ganska bra mellan oss.

Efter ett tag började jag dock märka att hennes svar på mina meddelanden tog längre tid och blev kortare. Det fick mig att undra om hon kanske pratade med andra killar också, så jag frågade henne rakt ut om hon gjorde det. Hon svarade då: ”Spelar det någon roll?” Jag sa att det gjorde det för mig, och i frustration sa jag också att jag inte ville ha något seriöst med henne just då och att de andra kunde få henne.

Hon tog illa vid sig av det jag sa, vilket jag kan förstå i efterhand. Situationen eskalerade lite och till slut sa hon att hon inte var redo för ett förhållande. Efter det gled vi ifrån varandra och slutade höras.

Nu, ungefär ett år senare, har hon tagit kontakt igen och sagt att hon vill försöka igen. Under tiden har hon dock träffat andra, och nu funderar jag på vad jag egentligen känner och om det är värt att ge det en ny chans? Hur hade ni gjort?
Bruhv du har inget värde i hennes ögon hon är ej lojal och håller hemligheter för dig

Anledningen till varför hon tar kontakt är för att hennes ego trippade cp skada failade med de andra kontakterna och du är plan sist

Be henne dra åt helvete och blockera henne precis överallt och hota henne med en polisanmälan om hon försöker kontakta dig igen

Accepterar du henne kommer hon göra precis samma sak igen tills hon hittar någon annan otrolig äcklig människa att utnyttja människor på detta viset hon förtjänar att ruttna bort i ensamhet.
Citera
2026-03-05, 21:09
Medlem
Är du född 77 bör du förstå att hon bara spelar med dig. Skulle tippa på att är under 25 år och inte har tillräcklig livserfarenhet. Hon behöver mätta sitt vidriga ego eller så planerar hon på att utnyttja dig ekonomiskt. Du ska inte gå vidare med henne
Citera
2026-03-05, 21:14
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Låter som hon glider utför ett sluttande plan och nu griper tag i alla grenar...

A "No" is NO!
It's not maybe and certainly not yes.
Citera
2026-03-05, 21:18
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Om ni inte var uttalat överens om att vara exklusiva och bara hade varit på två dejter så tycker jag inte att hon gjorde något fel i att samtidigt träffa andra. Om du plötsligt blev possessiv så kan jag förstå om hon blev avvaktande.
Hade hon varit någorlunda 'på' hade hon manövrerat situationen till sin fördel?
Nu fanns dock bättre fiskar i dammen...
Citera
2026-03-05, 21:25
Medlem
Du hör ju uppenbarligen till hennes andrasortering. Helt upp till dig om du kan leva med det.
Citera
2026-03-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Är du född 77 bör du förstå att hon bara spelar med dig. Skulle tippa på att är under 25 år och inte har tillräcklig livserfarenhet. Hon behöver mätta sitt vidriga ego eller så planerar hon på att utnyttja dig ekonomiskt. Du ska inte gå vidare med henne
Är över 20 men under 25😅
Citera
2026-03-05, 22:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup

Den enda som kan bedöma hur du ska göra är du själv. Hon är en vuxen människa, så du kan knappast förvänta dig att hon skulle leva i celibat i förhoppningen att det skulle bli ni igen. Om du gillar henne så kan du ju dejta henne och se vart det leder; ni behöver ju knappast gifta er direkt.

Men om du kommer att vara osäker och hålla det som hände förut emot henne så tycker jag att du ska göra er båda en tjänst och säga att du inte är intresserad. Antingen så går du in i detta med ett helt öppet sinne, eller så låter du bli.
Du är ju blåst. Vem fan vill dejta någon som träffar andra under tiden? Klarar man inte av att hålla sig till den man dejtar för stunden så kan det fan vara.
Citera
2026-03-06, 00:12
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:

Lär dig detta mottot: Ta inte upp sopor du en gång kastat, för du är inte en välgörenhetsorganisation.
Citera
2026-03-06, 00:58
Medlem
Citat:

Du är ett säkert "kort" för henne eftersom de var hon som fick dissa dig oavsett orsak. Att det kommer bli något är kanske inte sannolikt.

Men Välj själv, och experimentera och lär men jag hade tagit relationen med henne med en nypa salt om du ska träffa henne igen... Rätt eller fel.

Folk här verkar bry sig mycket om att hon träffat andra, jag ser de mer som en självklarhet att folk träffar andra, om man inte blivit exklusiva dvs. Men då får man kommunicera hur man vill ha det.
Senast redigerad av rawjudge 2026-03-06 kl. 01:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in