Citat:
Ursprungligen postat av
Sakke77
Jag dejtade en tjej i ungefär en månad och under den tiden gick vi på två dejter. Båda dejterna verkade hon uppskatta väldigt mycket och hon tog själv initiativ till att träffas igen. Allt kändes ganska bra mellan oss.
Efter ett tag började jag dock märka att hennes svar på mina meddelanden tog längre tid och blev kortare. Det fick mig att undra om hon kanske pratade med andra killar också, så jag frågade henne rakt ut om hon gjorde det. Hon svarade då: ”Spelar det någon roll?” Jag sa att det gjorde det för mig, och i frustration sa jag också att jag inte ville ha något seriöst med henne just då och att de andra kunde få henne.
Hon tog illa vid sig av det jag sa, vilket jag kan förstå i efterhand. Situationen eskalerade lite och till slut sa hon att hon inte var redo för ett förhållande. Efter det gled vi ifrån varandra och slutade höras.
Nu, ungefär ett år senare, har hon tagit kontakt igen och sagt att hon vill försöka igen. Under tiden har hon dock träffat andra, och nu funderar jag på vad jag egentligen känner och om det är värt att ge det en ny chans? Hur hade ni gjort?
Du är ett säkert "kort" för henne eftersom de var hon som fick dissa dig oavsett orsak. Att det kommer bli något är kanske inte sannolikt.
Men Välj själv, och experimentera och lär men jag hade tagit relationen med henne med en nypa salt om du ska träffa henne igen... Rätt eller fel.
Folk här verkar bry sig mycket om att hon träffat andra, jag ser de mer som en självklarhet att folk träffar andra, om man inte blivit exklusiva dvs. Men då får man kommunicera hur man vill ha det.