2026-03-07, 04:33
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo Ukraina är helt oskyldiga till detta krig. Har vi identifierat problemet här kanske. Du har gått på propaganda från ryzztrollen?

Detta krig kommer fortsätta ända till massmördaren och diktatorn Putin har tagit hela Ukraina (som han hela tiden säger är målet). Sen vet vi (enligt vad han själv har pratat om i över 20 år) att han har för avsikt att ta fler länder varav baltstaterna är snara mål. Utöver det (som han sagt själv i över 20 år) så har han för avsikt att sänka Europa ekonomiskt som minst.

Så därför är det väl smartare att hjälpa till nu innan det är försent?
Jag hjälper ju till via skattsedeln. Å vad fan är det med er som tror att man stödjer Ryssland bara för att man skriver att man inte vill stödja Ukraina.

Ni tror att ni är bättre å vissa skriver att dom har bättre karaktär än andra å vill upphöja sig själva. Vad sitter det i. Nu är det färdig diskuterat.
Citera
2026-03-07, 09:51
Medlem
Enligt vänstern så kan man gasa på och jobba ikapp 2 timmar varje dag så vi kanske ha en vecka där alla gasar på istället?
Citera
2026-03-07, 21:36
Medlem
Superbunnys avatar
Sverige har redan gett drygt 130 000 000 000 kr till Ukraina.

I Sverige har vi ungefär 5 200 000 personer som arbetar. Det betyder att varje arbetare i Sverige redan har bidragit med drygt 25 000 kr per person.

Nu motarbetas dessutom alltihop när Trump pratar om att släppa på den ryska oljan och Ryssland tjänar mer pengar på oljan i samband med att råoljan skjuter i höjden för varje dag som går.

Kanske är det Trumps plan att få slut på kriget genom att ge Ryssland större möjlighet att tjäna mer pengar och på så sätt kunna utklassa Ukraina?
Citera
2026-03-07, 22:10
Medlem
Arbetsgivare perspektivet finns med där, löntagare ska arbeta extra. Medan de som är ägare
inte ska göra uppoffring, gissar mig till det. för jag kan inte läsa artikeln
Citera
2026-03-08, 00:15
Medlem
Superbunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Arbetsgivare perspektivet finns med där, löntagare ska arbeta extra. Medan de som är ägare inte ska göra uppoffring, gissar mig till det. för jag kan inte läsa artikeln

75 procent av Sveriges företag är enmansföretagare med 1 anställd.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in