Citat:
Ursprungligen postat av
448
Folk åldras mycket mindre nu än förr , bra mat,träning och vettigt med sömn generellt.
Män är ju fan evigt unga numera med bra gener o liv.
Farbror Melker i saltkråkan var ju 40 o ser ut som dagens 70 åringar
Idag jagar 20 åriga brudar på nattklubbar o offentliga miljöer oss vuxna män som galningar
Nja jag vet inte riktigt. Tycker en del som levt rätt dåligt åldrats rätt bra. Men jag tror att mycket handlar om att vi sluppit samma hårdare arbeten, skyddats mer från solen som barn och lite sådant.
Jag känner mig väldigt sliten men det är bara yngre män som stöter, flörtar eller säger snällare saker.
I offentliga miljöer rör jag väl mig ibland och som sagt så är det mer unga män som eventuellt försöker flörta men det kan kännas aningen märkligt om man går in på IKEA och en mycket ung som arbetar där börjar smila och blinka åt en. Jag känner mig rätt slut själv faktiskt
Det är lite pinsamt med våra generationer som då är i 40-50 årsåldern och plus någta år kanske, att alla tror att de druckit ungdomens källa.
Klart det är kul om man går ut och dansar någon kväll och möter på någon ung snygging men jag kan inte riktigt se varför jag skulle uppleva det som jättestort.
Upplever att de flesta män ändå ser mycket sämre ut än mig åtminstone på dejtingappar. Flintskalliga, överviktiga och med den där rödmossiga huden. Det sista har jag själv, ser verkligen hemsk ut osminkad numera
Jag tror att de som ser ungefär likadana ut är de med mer diffust utseende. Jag var nog iallafall över 40 sista gången jag visade id på bolaget och det har mer med att de kollar snabbt bara. Så en riktig snygging oå krogen kan man nog fortfarande locka till sig. Trots allt gör alkoholen att det är svårt att fästa blicken på en punkt (vilket ger uppfattning om att andra är snyggare än vad de är) För en full människa kanske man tappar några år i bedömningen.