2026-03-05, 13:13
Medlem
I den här tråden listar vi alla privata sysslor vi normalt sett utför under arbetstid när du inte flexar ut. Det räknas inte att gå ut med hunden 10-15min när övriga har fika osv.

Själv brukar jag tvätta, handla, laga mat ibland, städa händer det med. Tandläkar- och läkarbesök sker givetvis under arbetstid. Fredagar kan det hända att jag sänker några järn brännvin och slumrar till i skinnfåtöljen.

Vad utför ni för privata saker under arbetstid?
Citera
2026-03-05, 13:16
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Eftersom jag har ett riktigt jobb så blir det på sin höjd att kommentera i dumma trådar på FB under arbetstid
Citera
2026-03-05, 13:21
Medlem
bo-jerrys avatar
Vi som jobbar på plats jobbar på arbetstid. Vissa saker såsom betala en faktura eller ringa Telia går ju givetvis att få gjort
Citera
2026-03-05, 13:29
Medlem
Smekarn87s avatar
Grunka och betala räkningar. Leta bättre elavtal
Citera
2026-03-05, 13:39
Medlem
Följer börsen, YT music i bakgrunden m.m. tidningar.
Citera
2026-03-05, 14:37
Medlem
Nu på slutet gått all in på aktier, jag och syrran fick hips vips 2.5 basbelopp av farsan, typ nåt skattetekniskt, iaf lattjat med en hundring ungefär, gått åt helvete, ner 8 procent sen dec. Kan vara för att gag bara satsar på företag med hög utdelning

*Wihlborgs och *Hexagon och *coor.
Citera
2026-03-05, 14:41
Medlem
Allt som behövs göras ! Vill ju inte ha en massa grejer som ska fixas privat när man är ledig...
Citera
2026-03-05, 15:17
Medlem
Sockerssons avatar
Skriver inte inlägg på Flashback iallafall, det är ett som är säkert.
Citera
2026-03-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Tydligen sitter du mest och skiter, enligt tidigare inlägg

Ja det går åt en del tid till det. Jag räknar dock inte detta som "privata sysslor" utanför arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Allt som behövs göras ! Vill ju inte ha en massa grejer som ska fixas privat när man är ledig...

Precis! Sen finns det givetvis gränser för vad man kan göra. Jag själv gör i princip aldrig något som tar mer än ett par timmar, och det sker inte varje arbetsdag heller.

Om man ständigt är iväg på saker kommer det märkas av kollegor.
Citera
2026-03-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Ja det går åt en del tid till det. Jag räknar dock inte detta som "privata sysslor" utanför arbetstid.

Precis! Sen finns det givetvis gränser för vad man kan göra. Jag själv gör i princip aldrig något som tar mer än ett par timmar, och det sker inte varje arbetsdag heller.

Om man ständigt är iväg på saker kommer det märkas av kollegor.
Kollegor ? då blir det min hund , men han bryr sig inte
Citera
2026-03-06, 02:32
Medlem
Cineastens avatar
Tömma task och tarm.
Citera
2026-03-06, 03:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
I den här tråden listar vi alla privata sysslor vi normalt sett utför under arbetstid när du inte flexar ut. Det räknas inte att gå ut med hunden 10-15min när övriga har fika osv.

Själv brukar jag tvätta, handla, laga mat ibland, städa händer det med. Tandläkar- och läkarbesök sker givetvis under arbetstid. Fredagar kan det hända att jag sänker några järn brännvin och slumrar till i skinnfåtöljen.

Vad utför ni för privata saker under arbetstid?

Blir sådant som man inte kan göra när man är ledig!
Ringa till banken som ett exempel, dom öppnar efter man själv börjat jobba och stänger innan man själv har slutat!
Man undrar vad dom får gjort om dagarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in